۰
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

تغییر لحن رسانه های کره شمالی

رسانه‌های کره شمالی حملات لفظی خود را به کره جنوبی و تمرینات نظامی مشترک با آمریکا افزایش و هشدار داده‌اند که ممکن است که روند مصالحه در معرض خطر قرار دارد.
رسانه‌های کره شمالی حملات لفظی خود را به کره جنوبی و تمرینات نظامی مشترک با آمریکا افزایش و هشدار داده‌اند که ممکن است که روند مصالحه در معرض خطر قرار دارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در همین راستا رسانه‌های کره شمالی از مانور نظامی واشنگتن و سئول انتقاد شدید کرده و از سئول می‌خواهند با کسانی که مطالب ضد کره شمالی به سراسر مرز ارسال می کنند، برخورد کند.
از زمانی که کره شمالی رویکرد دیپلماتیک در قبال همسایگان خود اتخاذ کرد و اجلاس رهبران دو کره بر پا شد رسانه‌های کره شمالی تا همین اواخر ادبیات و لحن رام تر و ملایم تری اتخاذ کردند.اما برای اولین بار چند روز گذشته با برگزاری مانورهای نظامی ادبیات رسانه‌های کره شمالی تغییر یافت. آنها ارتباط در سطوح عالی با سئول را قطع کرده و تهدید به بررسی مجدد درمورد دیدار با ترامپ کرده‌اند.
در یکی از گزارش‌ها آمده است: در حالی که کره شمالی به هواپیمای حامل خبرنگاران خارجی برای پوشش برنامه انهدام سایت آزمایش هسته‌ای‌اش اجازه ورود داده است، سئول با واشنگتن به دنبال مانورهای نظامی برای "قدرت نمایی" است.
انهدام سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی یک نشانه بزرگ و مهم برای حسن نیت است. همچنین کره شمالی اعلام نکرده است که از وعده‌هایش بازمی‌گردد اما اجازه ورود به خبرنگاران کره‌ جنوبی برای پوشش انهدام سایت هسته‌ای‌اش نداده و این ادبیات نشان می‌دهد که ممکن است مذاکرات پیش‌رو دچار آسیب شود.
هم چنین "مینجو جوسون" یکی از چهار روزنامه‌ مهم کره شمالی به تازگی در یادداشتی اعلام کرد که تهدید به جنگ و دیالوگ نمی‌تواند به طور همزمان اعمال شود.
به نوشته این روزنامه، برخی مباحث مبنی بر اینکه پیشرفت شرایط در شبه جزیره کره نتیجه دیپلماسی سرسختانه آمریکا و فشار مداوم بر کره شمالی است، به طور جدی فضای موجود بر دیالوگ آمریکا – کره شمالی را دچار آسیب کرده و هیچ کمکی به توسعه وضعیت نمی‌کند.
همچنین یک مقاله‌ای دیگر با انتقاد شدید از مقامات کره‌ جنوبی به دلیل اجازه دادن به افراد و رسانه ها برای ارسال پیام‌های ضد کره شمالی در مرزها اعلام کرد: اگر بار دیگر روابط دو کره دچار مشکل شود اینبار مقصر آن به طور کامل مقامات کره‌ جنوبی است. آنها باید بدانند که چه بهایی را برای آنچه که انجام می‌دهند، پرداخت خواهند کرد.
کد مطلب: 87317
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *