۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۵

آزمایش موشکی کره شمالی شکست خورد

ارتش کره جنوبی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که آزمایش موشکی نامشخص کره شمالی، لحظاتی پس از پرتاب با شکست مواجه شده است.
آزمایش موشکی کره شمالی شکست خورد
ارتش کره جنوبی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که آزمایش موشکی نامشخص کره شمالی، لحظاتی پس از پرتاب با شکست مواجه شده است.
به گزارش ایرنا از "رویترز"، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: این موشک احتمالی از یک پایگاه هوایی خارج از پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرتاب شد. 
یک مقام در وزارت دفاع ژاپن آزمایش صبح چهارشنبه کره شمالی را یک موشک بالستیک دانست. 
کره شمالی در سالجاری میلادی ۹ آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. این آزمایش‌ها انتقاد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به دنبال داشته‌ است. 
پیونگ یانگ از ابتدای سال‌جاری تنش‌ها را با شلیک چندین موشک افزایش داده و این درحالی است که واشنگتن فشار تحریم‌ها را با به بن بست رسیدن مذاکرات طولانی هسته‌ای میان دو کشور بیشتر کرده است
این کشور واقع در شرق قاره کهن در این ماه چهار آزمایش دیگر از جمله شلیک موشک‌های مافوق صوت در ۵ و ۱۱ (۱۵ و ۲۱ دی ماه) ژانویه را انجام داد. 
آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی اتفاق افتاده که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی مداوم ناشی از تحریم‌ها به سر می‌برد. 
کره شمالی معتقد است تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده است و با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح‌های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم‌های مستقل در کنار تحریم‌های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد.
کد مطلب: 161868
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *