۰
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸

الزام شهردار به ارائه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی

شهرداری تهران با رای روز سه شنبه اعضای شورای اسلامی شهر به ارائه لایحه کاهش تخلفات و افزایش اعتبار مقررات ملی ساخت و ساز ملزم شد.
شهرداری تهران با رای روز سه شنبه اعضای شورای اسلامی شهر به ارائه لایحه کاهش تخلفات و افزایش اعتبار مقررات ملی ساخت و ساز ملزم شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حاضر در صحن شورا، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح مذکور گفت: حجم پرونده های ارسالی به کمیسیون ماده 100 در سال های گذشته افزایش داشته است.
وی ادامه داد: ماهانه یک هزار پرونده به این کمیسیون ارسال می شود اما میزان تحقق آرای صادره اعم از تخریب و اعاده کمتر از یک درصد است.
سالاری بیان کرد: همچنین میزان وقوع تخلفات در کاربری های غیرمسکونی نسبت به مسکونی رشد قابل توجهی دارد به نحوی که میزان پروانه‌های صادره سال 94 حدود 10 هزار فقره بود درحالی که پرونده‌های دارای تخلف ساختمانی که به کمیسیون ماده 100 ارسال شده بیش از 11 هزار مورد بود.
وی با بیان اینکه به ازای هر پرونده که در شهرداری های مناطق 22 گانه برای صدور پروانه تشکیل می شود 1.2 پرونده به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می شود، گفت: این درحالی است که مهندسان ناظر، عوامل شهرداری و شرکت شهربان در فرآیند ساخت و ساز نظارت و کنترل دارند.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورا نیز در جریان بررسی این طرح گفت که 574 میلیارد ریال( معادل 77 درصد) از مجموع 757میلیارد ریال درآمدهای جرایم ساختمانی ماده 100 مربوط به منطقه یک است.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در طرح مذکور ابهاماتی وجود دارد افزود: در این طرح به حذف کمیسیون ماده 100 طی یک دوره زمانی اشاره شده در حالی که نمی توان مرجع رسیدگی به تخلفات را حذف کرد.
وی با بیان اینکه قبلا هم مصوبات متعددی برای حل این مشکلات ارائه شده اما مشکل حل نشده است، گفت: باید با استناد به مصوبات قبلی چاره ای اندیشید.
به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات موافق و مخالف اعضای شورای شهر در این خصوص، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کاهش تخلفات و افزایش اعتبار مقررات ملی ساخت و ساز با اکثریت آرا تصویب شد.
کد مطلب: 87790
برچسب ها: شهرداری تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *