; ?>; ?> به جاي استيضاح از قهرمانان تقديركنید - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۸

به جاي استيضاح از قهرمانان تقديركنید

سرپرست فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو گفت: وزير ورزش و جوانان مطابق روساي سابق سازمان تربيت بدني بر اساس اختيارات قانوني خود در اساسنامه عمل كرده و استيضاح وي به اين‌ خاطر درست نيست.
برانوش نيك‌بين گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: با توجه به اين‌كه اين اختيار نمايندگان مردم در مجلس است كه هر زمان احساس كنند يك وزير در راستاي سياست‌هاي كلي نظام گام برنمي‌دارد از او بخواهند پاسخگو باشد و در صحن علني مجلس به سوال آنها پاسخ دهد، وزير ورزش را هم مي‌توانند از نظر قانوني استيضاح كنند و اين جزو اختيارات قانوني مجلس شوراي اسلامي است. اما از آن‌جايي كه ورزش در المپيك و پارالمپيك ۲۰۱۲ لندن بهترين نتيجه را گرفت و مردم از موفقيت ورزشكاران مسرور هستند بهتر بود تا نمايندگان محترم مجلس به جاي استيضاح وزير از قهرمانان ملي ايران تقدير مي‌كردند.

وي افزود: ورزش ايران در سال جاري بهترين نتيجه‌ي طول تاريخ المپيك را كسب كرد و اين نتايج به راستي تحسين‌برانگيز بود. با توجه به شرايط فعلي اقتصاد و تورمي كه تا حدودي به مردم فشار آورده، موفقيت‌هاي ورزشي تا حدودي براي همه‌ي آحاد مردم روحيه‌بخش بوده است و در اين شرايط انتظار داريم نمايندگان مجلس هم واقع‌بين باشند و جايي كه كشور نياز به آرامش دارد از برنامه‌هاي ورزشي و موفقيت قهرمانان كه شادي‌بخش است، حمايت كنند.

سرپرست فدراسيون شنا در پاسخ به اين پرسش كه چقدر وزارتخانه را در بحث تعليق ورزش مقصر مي‌دانيد؟ گفت: وزير ورزش بر اساس اختيارات قانوني مصوب هيات وزيران كه از سال ۱۳۸۱ در اساسنامه گنجانده شده بود عمل كرد. قبلا هم معاونين رييس‌جمهور از اين اختيار استفاده مي‌كردند. بارزترين نمونه‌ي آن حذف محمد دادگان رييس قبلي فدراسيون فوتبال پس از جام جهاني آلمان بود كه حتي در غياب خود وي و زماني كه او در ايران نبود اين بركناري صورت گرفت. حالا يكي، دو نفر با دادن اطلاعات به فدراسيون‌هاي جهاني، فضا را به سوي ديگري برده‌اند.

وي ادامه داد: افرادي كه غيرورزشي هستند و از زماني كه داخل ورزش شده‌اند به هيچ عنوان نمي‌خواهند كنار بروند. آنها هر كاري مي‌كنند كه در ورزش بمانند. به نظر من استيضاح وزير ورزش به دليل استفاده از اختيارات قانوني‌اش اصلا صحيح نيست؛ چرا كه وزير ورزش خارج از چارچوب اساسنامه عمل نكرده است. مسوولان اگر هم مي‌خواهند در اين‌باره چاره‌اي بينديشند مي‌توانند در اختيارات وزير كه مصوب هيات دولت است بازنگري كنند. اما اين‌ كه بخواهند يك وزير را به دليل استفاده از حقي كه قانون‌گذار به او داده استيضاح كنند اصلا درست نيست.
کد مطلب: 8787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *