۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۷

علاوي از استيضاح المالكي صرف‌نظر كرد

رهبر فهرست العراقيه با اعلام اينكه از استيضاح نخست‌وزير عراق صرف نظر كرده است، تاكيد كرد: العراقيه با حسن نيت به اصلاحات وعده داده شده از سوي ائتلاف حاكم مي‌نگرد.
به گزارش روزنامه اماراتي الاتحاد، اياد علاوي، رهبر فهرست العراقيه عراق و از مخالفان اصلي ائتلاف حاكم در اين كشور اعلام كرد كه از استيضاح نوري المالكي، نخست‌وزير عراق صرف نظر كرده و منتظر است كه اصلاحات وعده داده شده از سوي ائتلاف اتحاد ملي عراق اجرا شود.

علاوي در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران در حاشيه مراسمي در بغداد اعلام كرد: من به امر استيضاح المالكي نخواهم پرداخت چرا كه اصولا اعتقادي به استيضاح كسي ندارم.

ائتلاف اتحاد ملي عراق نيز كه حاكميت در اين كشور را به عهده دارد در بيانيه‌اي اعلام كرد كه ابراهيم الجعفري، رئيس اين ائتلاف به تازگي با اياد علاوي و چند تن از رهبران فهرست العراقيه ديدار كرده و توافق شده كه به مذاكرات براي پايان دادن به اختلاف‌هاي سياسي در عراق ادامه داده شود.

در اين بيانيه آمده است: در ديدار جعفري و علاوي بر اهميت حفظ وحدت ملي و ادامه مذاكرات براي تشكيل دولت بر اساس قانون اساسي در عراق تاكيد شده است.

در همين حال فهرست العراقيه در بيانيه‌اي اعلام كرد كه اين فهرست با ذهنيتي باز و حسن نيت به وعده‌هاي ائتلاف اتحاد ملي حاكم براي اجراي اصلاحات در عراق مي‌نگرد و اين اصلاحات بايد بر اساس تصميمات پيشين پارلمان و توافقنامه‌هاي يك و دو اربيل انجام شود.

در اين بيانيه آمده است: ائتلاف اتحاد ملي عراق به عنوان جناح حاكم در كشور وظيفه اجراي اين اصلاحات را دارد و از آنجايي كه تصميمات در اين خصوص پيشتر در نشست‌هاي اربيل و پارلمان عراق گرفته شده نيازي به مذاكره بيشتر در اين خصوص نيست.

در پيام اين بيانيه علاوي تاكيد كرده است: جناح‌هاي شركت‌كننده در مذاكرات اربيل- نجف همچنان همه گزينه‌هاي قانوني خود را براي تحقق دموكراسي در عراق حفظ مي‌كنند.

کد مطلب: 537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *