۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰

شکاف عمیق کشورهای حاشیه خلیج فارس

وزرای نفت و انرژی کشورهای حاشیه خلیج فارس عضو سازمان اوپک شنبه آینده نشستی برای رایزنی درباره مسائل مرتبط با بازار نفت بدون مشارکت قطر برگزار می کنند.
وزرای نفت و انرژی کشورهای حاشیه خلیج فارس عضو سازمان اوپک شنبه آینده نشستی برای رایزنی درباره مسائل مرتبط با بازار نفت بدون مشارکت قطر برگزار می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، وزرای نفت و انرژی کشورهای حاشیه خلیج فارس عضو سازمان اوپک شنبه آینده نشستی برای رایزنی درباره مسائل مرتبط با بازار نفت بدون مشارکت قطر برگزار می کنند.
برخی منابع به خبرگزاری بلومبرگ گفتند که در این نشست که به میزبانی کویت برگزار می شود «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی، «بخیت الرشیدی » وزیر نفت کویت،«سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات و «محمد الرمحی» وزر نفت عمان مشارکت می کنند.
به گفته رئیس بخش پژوهش ها در بانک«ساکسو ای اس» در کوپنهاگ، نشست وزرای کشورهای حاشیه خلیج فارس اندکی پیش از رایزنی وزرای عضو سازمان اوپک به منظور اتخاذ موضع یکسان توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس پیش از برگزاری نشست اوپک برگزار می شود.
این خبرگزاری در ادامه تأکید کرد که نشست وزرا یک هفته پس از دیدار دو طرف عربستان سعودی و روس برگزار می شود که طی آن سیاست جدید برای افزایش حجم تولید کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک اعلام شد.
بلومبرگ تصریح کرد که کویت و امارات پس از عربستان و روسیه بیشترین استفاده را از بالا بردن سقف تولید مورد توافق می برند زیرا توان ذخیره ای کافی دارند.
کشورهای داخل و خارج از اوپک به رهبری روسیه و عربستان در پایان سال 2016 بر سر کاهش 1.8 میلیون بشکه در نفت به توافق رسیدند و کاهش تولید در اوایل سال گذشته آغاز شد و تا پایان دسامبر 2018 ادامه یافت.
بنابر این گزارش، عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن سال گذشته تا کنون روابط خود را به صورت ناگهانی با قطر قطع کرده اند این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم و جانبداری از ایران متهم کرده اند در حالی که قطر ضمن رد این اتهامات تأکید کرده که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تلاش می کنند حاکمیت قطر را زیر سوال برده و در سیاست های خارجی این کشور دخالت می کنند.کشورهای تحریم کننده همچنین شروطی را برای از سرگیری روابط با  قطر مطرح کردند که باز هم دوحه رد کرد.تمام میانجی گیری ها برای حل این بحران از جمله میانجی گری کویت به نتیجه ای نرسیده است.
کد مطلب: 87878
برچسب ها: خلیج فارس اعراب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *