۰
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱

محبوب ترین شکل استفاده از پول

شرکت خدمات اعتباری "پی پال" اعلام کرد علی‌رغم گسترش بانکداری الکترونیک و کارت های اعتباری، مردم هنوز استفاده از وجوه نقد را ترجیح می‌دهند.
شرکت خدمات اعتباری "پی پال" اعلام کرد علی‌رغم گسترش بانکداری الکترونیک و کارت های اعتباری، مردم هنوز استفاده از وجوه نقد را ترجیح می‌دهند.
به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، سری شیواندانا- مدیر بخش فناوری‌های مالی پی پال- گفت: استفاده از وجوه نقد هنوز هم در بین مردم جهان گسترده است و انتظار نمی‌رود این روند در کوتاه مدت تغییری کند.
وی افزود: بسیاری از شرکت‌ها در حال تلاش برای ایجاد اقتصاد دیجیتالی هستند اما آن‌ها با رقیبی جدی به نام پول‌های کاغذی کنونی رو به رو هستند.
سال گذشته گزارش مشترک موسسه " کپ گمینی" و بانک "بی ان پی پری باس" پیش‌بینی کرده بود تا پایان سال ۲۰۲۰، مردم جهان ۷۲۶ میلیارد دلار از تراکنش‌های خود را با استفاده از تکنولوژی پرداخت دیجیتالی انجام خواهند داد. این مطالعات دریافته بود که در کشورهای نوظهور روند استفاده از شیوه‌های جدید رشد بیشتری از سایر نقاط داشته باشد.
با این حال مطالعات جدید موسسه پی پال نشان داده است وجه نقد هنوز هم در آسیا و چین یکه تاز است و اکثریت پاسخ دهندگان این مناطق اعلام کرده اند ترجیح می دهند از وجه نقد استفاده کنند. بانک مرکزی اروپا هم در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود اکثریت شهروندان منطقه یورو به ویژه برای خرید و فروش‌های کوچک به ارزش زیر ۱۵ یورو از وجه نقد استفاده می کنند. 
در سال های اخیر شکل های جدیدی از پرداخت آنلاین نظیر موبایل بانک و ارزهای مجازی معرفی شده است اما کنار گذاشتن وجوه نقد نیاز به زمان و توسعه بیشتر فناوری‌های دیجیتالی دارد.
به گفته شیواندانا، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت برای متقاعد کردن مردم به استفاده از پرداخت های دیجیتالی باید سه کار انجام دهند: امنیت اولویت شماره یک است و پس از آن حفظ حریم خصوصی کاربران و قابل اطمینان بودن قرار دارند.
در استفاده از وجوه نقد، بیشتر تراکنش‌ها به طور مستقیم بین خریدار و فروشنده رخ می‌دهد و همین باعث می‌شود این معاملات ایمن و خصوصی باشند اما در پرداخت‌های دیجیتالی، کاربران تمایل دارند از ایمن بودن پولشان مطمئن شوند.
 
کد مطلب: 87912
برچسب ها: پول
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *