۰
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۱
کواکبیان در مراسم ضیافت افطاری شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال کشور:

دفاع از حقوق اقلیت‌های دینی جزو وظایف همه نمایندگان مجلس است

ضیافت افطاری به میزبانی شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال کشور با حضور خانم مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در باشگاه آرارات تهران برگزار شد.
دفاع از حقوق اقلیت‌های دینی جزو وظایف همه نمایندگان مجلس است
ضیافت افطاری به میزبانی شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال کشور با حضور خانم مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در باشگاه آرارات تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال کشور در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم هرسال از طرف این شورا با دستور و نظارت بی واسطه اسقف اعظم سیبوه سرکسیان پیشوای دینی ارامنه تهران و شمال برگزار می‌شود .
روبرت بگلریان ادامه داد: اسقف اعظم از ۲۰ سال پیش که به ایران آمد یکی از سیاستگذاری‌هایش ارتباط و همدلی و یکدلی آحاد جامعه ایران به ویژه جامعه مسیحیان ارمنی و مسلمانان و تحکیم این روابط بوده است، زیرا با توجه به باور‌های ادیان الهی، این امر واجب است.
وی با بیان اینکه همه جوامع ایران به ویژه اقلیت‌ها بدون همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف نمی‌توانند به اهدف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و امور خیریه خود برسند، افزود: این مراسم فرصتی است تا ادای دین و قدردانی از این همکاری داشته باشیم در عین حال که به مبانی دینی آنها احترام می‌گذاریم.
بگلریان اضافه کرد: در این مراسم کسانی از شورای شهر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ریاست جمهوری، وزارتخانه‌ها و نهاد‌های آموزشی، مدیران مدارس، بنیاد شهید و ایثارگران، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی حضور داشته‌اند.
شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: پیروان ادیان توحیدی به عنوان شهروند ایرانی جایگاه ویژه‌ای را در منشور حقوق شهروندی دارند و همه حقوقی که در این منشور به رسمیت شناخته شده است شامل آن‌ها هم می‌شود.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بتوانیم در تحقق مطالبات و پاسخ به نیاز و احقاق حق‌ها قدم‌های جدی را برداریم.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم با حضور در این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنیم از جمله مسیحیان و مسلمانان، ایرانی هستیم و از منافع کشورمان دفاع می‌کنیم.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: همه انسانها دراصل انسانیت مشترک هستند و جز خدای یکتا را نباید بپرستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول قانون اساسی دفاع از حقوق اقلیت‌های مذهبی را از وظایف نمایندگان مجلس تلقی کرد و گفت: نمایندگان اقلیت‌ها فقط همان پنج نفر نماینده رسمی اقلیت‌ها نیستند بلکه همه 290 نفر نماینده باید از حقوق پیروان ادیان دیگر دفاع کنند زیرا هر نماینده‌ای در برابر کل ملت مسوول است. وی مقابله با نتانیاهو و ترامپ را از جمله وظایف همه ادیان در برابر ظلم و ستم دانست.
اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه تهران و شمال کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه روزه داری از اصول زیبا، آموزنده، روحیه بخش و نورانی دین اسلام است، گفت: رمضان ماه مبارکی است، زیرا خداوند قرآن کریم را در این ماه نازل کرد.
سرکسیان افزود: در قرن ۲۱، ادیان با چالش‌هایی مانند خوف، تزویر، همجنس‌گرایی، بی‌اعتنایی جوانان نسبت به دین و سنت‌ها مواجه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استمرار جنگ در کشور‌های مختلف توسط کشور‌های استعمارگر، گفت: این واقعیت، ملت‌های خداجو را به سمت همزیستی مسالمت آمیز سوق داده است.
اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال کشور ادامه داد: کشور‌های استعمارگر با پایمال کردن ابتدایی‌ترین حقوق بشر، موجبات بیداری ملت‌ها را فراهم کنند.
سرکسیان با بیان اینکه در این روز‌ها شاهد رویداد‌های خونین و پایمال شدن حقوق ملت‌ها هستیم، افزود: اقدام نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس موج جدیدی از خون ریزی و آوارگی را در پی داشته است که این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم و از رهبران جهان می‌خواهیم تا برای برقراری عدالت و صلح، تلاش کنند.
سرکسیان اضافه کرد: عمیقا باور داریم رسالت رهبران ادیان این است که با گفت‌وگوی صمیمانه، بشر را سرشار از الطاف الهی کنند و این عامل امیدبخش در زندگی بوده است.
وی با اشاره به ضیافت افطاری خلیفه گری ارامنه تهران و شمال کشور گفت: این سفره افطار، گواه این است که مسیحیان و مسلمانان و پیروان ادیان الهی در سایه جمهوری اسلامی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و از حقوق شهروندی برخوردارند.
 
کد مطلب: 88014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *