۰
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۳

ساخت مجتمع تجاري در منطقه ۱ متوقف شود

جلسه رسیدگی اداري به مشکلات مردم منطقه‌ ۱ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران شنبه ۱۲ خرداد ۹۷، درفرمانداری شمیرانات با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، محمدرضا بادمچی، پروانه مافی، سیده فاطمه حسینی و طیبه سیاوشی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
جلسه رسیدگی اداري به  مشکلات مردم منطقه‌ ۱ تهران
جلسه رسیدگی اداري به مشکلات مردم منطقه‌ ۱ تهران
جلسه رسیدگی اداري به  مشکلات مردم منطقه‌ ۱ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران شنبه ۱۲ خرداد ۹۷، درفرمانداری شمیرانات  با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، محمدرضا بادمچی،  پروانه مافی، سیده فاطمه حسینی و طیبه سیاوشی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
این نشست برای پیگیری جلسه مردمی منطقه ۱ و هماهنگی دستگاه های اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می شود.
در پایان این نشست دکتر کواکبیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: در آستانه لیالی قدر دعا می کنیم مشکلات داخلی، خارجی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور با کمک خداوند متعال وهمت و تدبیر مسئولین حل شوند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) در آستانه بیست و نهمین سالگرد ارتحال ایشان گفت: استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت، اجرای شریعت، مردم سالاری، خوداتکایی، اجرای قانون ، استکبارستیزی و صدور انقلاب از جمله آموزه هایی بود که امام خمینی (ره) به ما آموختند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی خاطرنشان کرد: کشتار وسیع فلسطینی ها در انتفاضه بازگشت را محکوم می کنیم و امیدواریم امسال راهپیمایی روز  قدس هرچه باشکوه تر برگزار گردد.
وی افزود: در تلاشیم لایحه جامع مدیریت شهری که هنوز توسط دولت ارائه نشده را از طریق شورای عالی در همین دوره مجلس شورای اسلامی به نتیجه برسانیم. در خصوص قانونمند کردن شورایاری ها همچنان در تلاش هستیم و امیدواریم استفساریه ای که در دستور است تا اواخر تیرماه با کمک سایر نمایندگان محترم تهران به تصویب برسد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: از فرماندار محترم شمیرانات می خواهیم با توجه به عدم وجود ظرفیت بارگذاری بیشتر در منطقه یک، ساخت هرگونه مجتمع تجاری جدید در این منطقه متوقف شود.
حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه ۱ در این نشست طی سخنانی گفت: معضل ترافیک یک مسئله کلان است و اخذ عوارض و بهینه سازی اساسی حمل و نقل عمومی می تواند به رفع تدریجی مشکل ترافیک تهران کمک کند. ۲ تا ۳ برابر ظرفیت شمیران  در این منطقه بارگذاری انجام شده و این روند ادامه دارد، جلوگیری از ادامه این روند در شرایطی که شهرداری درگیر مشکلات شدید مالی است امکان پذیر نیست. وی افزود: آقای قالیباف ۲سال از منابع بانک شهر استفاده می کرد و استقراض ۲هزار میلیارد تومانی شهرداری از بانک در زمان ایشان به ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.
شهردار منطقه ۱ با اشاره به مشکلات مطرح شده خاطرنشان کرد: پارکینگ های اداری  در خارج از ساعات اداری در اختیار مردم قرار می گیرد و ۲ پارکینگ در اطراف جمشیدیه و منظریه در حال احداث است. جمع آوری کودکان خیابانی هم اکنون امکان پذیر است، البته محلی برای نگهداری آن ها باید در نظر گرفته شود.
اندیشه جاوید مدیر اداره برق شمیرانات گفت: اگر در پارک مشکل و ضایعه ای در خصوص تجهیزات برق وجود داشته باشد اداره برق هیچ مسئولیتی در قبال رفع آن ندارد، اما اگر مشکل در شارع عام شامل خیابان ها و معابر عمومی وجود داشته باشد اداره برق موظف به رفع مشکل در کمترین زمان است. وی افزود: الگوی مصرف برق در شمیران با هیچ منطقه دیگر تهران قابل مقایسه نیست و روند افزایش مصرف برق هر لحظه در حال افزایش است. وضعیت مصرف برق منطقه شمیرانات با هیچ الگویی منطبق نیست و در صورتی که صرفه جویی در مصرف برق انجام نشود، خاموشی های ساعتی در فصل گرما قطعی خواهد بود.
خانم دکتر پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: مسائل جزئی و موضوعاتی که شهرداری می توانست به سادگی حل کند هم اکنون به مشکلاتی ملی تبدیل شده که نشان دهنده وضعیت نامطلوب اداره شهر در سال های اخیر است. وی افزود: از شهرداری تهران درخواست می کنیم با قدرت و اقتدار نسبت به حل مسائل جزئی شهری اقدام کند و دولت و مجلس نیز پشتیبان شهرداری در این مسیر خواهد بود.
سیده فاطمه حسینی عضو کمیسسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ یکی از وظایف شهرداری که بار مالی چندانی ندارد وظیفه نظارتی شهرداری است و برای همراه شدن مردم با مسئولین شهری لازم است شهرداری پاسخگوی مردم باشد، بنابراین رسیدگی به وضعیت سامانه ۱۳۷ که برای رسیدگی به مشکلات شهری با بیش از ۱۰بار تماس نتیجه ای حاصل نمی شود ضروری است. وی افزود: برج باغ هایی که مجوز آن ها صادر شده و ساخت و سازشان نیمه کاره رها شده باید پیگیری شوند چرا که باعث آسیب های جدی به منطقه خواهد بود و بلاتکلیفی آن ها مشکلات فراوانی در پی دارد.
طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل تراکم فروشی های اخیر بافت فرهنگی و جمعیتی منطقه شمیرانات به شدت آسیب دیده است. ثروت تولید شده در این منطقه صرف زیرساخت های آن نشده و از نظرمالی به منزله گاو شیرده برای سایر مناطق شهرداری تهران در نظر گرفته می شود.
در ادامه سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات گفت: مشکلاتی که در مقیاس محلی مطرح می شوند از جمله سد معبر، ساخت و سازهای غیر مجاز و بی انضباطی شهری قابل رفع هستند. مشکل اصلی سربار شدن برخی مشکلات کشوری بر منطقه شمیرانات است. وی افزود: امروز شمیرانات نیاز به اعتبارات زیرساختی دارد و خیابان ها و محلاتی که برای بافت جمعیتی هفتاد سال پیش ساخته شده اند جوابگوی وضعیت امروز منطقه نیستند.  فرماندار شمیرانات با اشاره به معضل بساط گستران گفت: متاسفانه بساط گستران محدوده میدان تجریش درحال تبدیل شدن به مافیا هستند و به دلیل عدم رسیدگی به موقع برخی خانه های اطراف میدان تجریش به انبار کالای بساط گستران غیر مجاز تبدیل شده است.
 
کد مطلب: 88240
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *