۰
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴

تغییر تصمیمات ترامپ نگران کننده است

معاون اول کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه با بیان اینکه کشورش می تواند فناوری از بین بردن تسلیحات به کره شمالی ارائه دهد، اظهار داشت: اینکه ترامپ در طول یک روز ممکن است تصمیمات خود را تغییر دهد، نگران کننده است.
معاون اول کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه با بیان اینکه کشورش می تواند فناوری از بین بردن تسلیحات به کره شمالی ارائه دهد، اظهار داشت: اینکه ترامپ در طول یک روز ممکن است تصمیمات خود را تغییر دهد، نگران کننده است.
به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، «یوگنی سربرنیکوف» روز سه شنبه افزود: تنها نگرانی که در این زمینه وجود دارد غیر قابل پیش بینی بودن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است، همین وضعیت در آستانه دیدار با کیم جونگ اون نیز قابل مشاهده بود؛ چنین رفتاری از رهبر آمریکا نباید سربزند.
وی با بیان اینکه روسیه می تواند فناوری بازیافت تسلیحاتی خود را با کره شمالی به اشتراک بگذارد، تاکید کرد: متخصصان روسی تجربه کافی برای از بین بردن تسلیحات مختلف از جمله سلاح های شیمیایی و اتمی را کسب کرده اند.
معاون اول کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه زمان دقیقی برای خلع سلاح کامل کره شمالی تعیین نکرد، اما تصریح کرد: پیونگ یانگ بارها اعلام کرده است که بخش بزرگی از تسلیحات خود را از بین برده است و ما امیدواریم تا این فرایند در اسرع وقت به پایان برسد.
سربرنیکوف همچنین ابراز امیدواری کرد توافقات حاصل شده میان رهبران آمریکا و کره شمالی عملی شود.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون سران آمریکا و کره شمالی روز یکشنبه وارد سنگاپور شدند و پس از دیدارهای جداگانه و تشریفاتی با نخست وزیر سنگاپور به عنوان میزبان رویدادی که ترامپ گویا حساب ویژه روی آن باز کرده و انتظارهای فراوانی از آن برای حصول یک توافق خوب دارد، روز سه شنبه وارد مذاکره مستقیم شدند.
کارشناسان معتقدند که ترامپ به سبب مشکلات زیادی که در عرصه داخلی با آن رو به رو است از جمله ارتباط کارزار انتخاباتی اش با روسیه، رسوایی جنسی و عدم محبوبیت و همچنین در عرصه بین المللی ناشی از اعمال تعرفه های گمرگی و راه انداختن جنگ تجاری، خروج از پیمان های بین الملل بویژه توافق هسته ای با ایران، توافق آب و هوایی پاریس و ترانس پاسیفیک که با مخالفت گسترده هم پیمانان این کشور رو به رو شده و در انزوا قرار گرفته است، سعی می کند تا از این ملاقات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای خود استفاده کند.
اما مسئله اینجاست، چگونه می توان به کسی که به زیرپا گذاشتن توافق های بزرگ جهانی شهره شده است، برای حفظ توافق های جدید اعتماد کرد؟ به فرض این که ملاقات روز سه شنبه ترامپ با کیم، به یک توافق منجر شود، چه تضمینی وجود دارد مستاجر کاخ سفید بار دیگر زیر توافق نزند و بار دیگر مایه شرمساری مردم کشورش و مایه دردسر جامعه بین الملل نشود.
کد مطلب: 88555
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *