۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷

امضا و تحلیل شخصیت افراد مشهور

شاید یکی از بزرگ ترین و مهم ترین نشانه هایی که بشر در طول تاریخ از آن به عنوان علامتی برای ابراز فردیت خود استفاده کرده است، همین خط خطی های ساده ای است که امضای او محسوب می شود. امضاها یکی از شاخص ترین نشانه های فردیت به حساب می آیند. چیزهایی که حتی خودمان هم فکرش را نمی کنیم از کجای این خطوط برملا شده اند!؟ خط شناسان و تحلیل گران خط با مطالعه روی امضای افراد مشهور حرف های جالبی برای گفتن دارند. برخی از این نظرات را بخوانید، بامزه است.
امضا و تحلیل شخصیت افراد مشهور
شاید یکی از بزرگ ترین و مهم ترین نشانه هایی که بشر در طول تاریخ از آن به عنوان علامتی برای ابراز فردیت خود استفاده کرده است، همین خط خطی های ساده ای است که امضای او محسوب می شود. امضاها یکی از شاخص ترین نشانه های فردیت به حساب می آیند. چیزهایی که حتی خودمان هم فکرش را نمی کنیم از کجای این خطوط برملا شده اند!؟ خط شناسان و تحلیل گران خط با مطالعه روی امضای افراد مشهور حرف های جالبی برای گفتن دارند. برخی از این نظرات را بخوانید، بامزه است.
به گزارش هفته نامه همشهری جوان: امضاها یکی از شاخص ترین نشانه های فردیت به حساب می آیند. شاید بی اغراق نباشد اگر بگوییم همین علائم کوچک نکته های مهم و عجیبی را در وجود ما آشکار می کنند؛ چیزهایی که حتی خودمان هم فکرش را نمی کنیم از کجای این خطوط برملا شده اند!؟ خط شناسان و تحلیل گران خط با مطالعه روی امضای افراد مشهور حرف های جالبی برای گفتن دارند. پس از بررسی امضا و دستخط افراد معروف و تاثیرگذار تاریخ، نظریات جالبی درباره شخصیت و خصوصیات رفتاری آنها ارائه شده است. برخی از این نظرات را بخوانید، بامزه است.
بیل گیتس؛ سرمایه دار مهربان
نوعی تعادل و توازن در خطوط او به چشم می خورد. او ذهنی باز دارد و شخصی بدون تعارف است. این امضا به ما نشان می دهد بیل گیتس با وجود ثروت زیادی که دارد، بسیار فروتن است.

دونالد ترامپ؛ گرسنه قدرت
دونالد ترامپ مالک یکی از قدرتمندترین امضاهای جهان است. تعجب نکنید! این خطوط غول پیکر و عجیب و غریب چیزی نیست به جز نام و نام خانوادگی او یعنی دونالد ترامپ این شیوه نگارش به عنوان یک امضای رسمی با ترسیم خط های بلند، ویژگی های کلیدی جالبی را در شخصیت او آشکار می کند. بر طبق نظریات یک محقق بریتانیایی در زمینه خط شناسی، این امضا در نگاه اول جاه طلبی، پویایی، شجاعت و بی تفاوتی را انتقال می دهد. آنچه بیش از همه چیز در این امضا خودنمایی می کند غرور و میل فراوان او برای کسب قدرت است. جالب است بدانید باوجود ماهیت نیرومند این خطوط، در مواجهه با مسائل خانوادگی از نوعی روحیه محافظه کارانه برخوردار است. تجزیه و تحلیل امضای او نشان می دهد او شنونده خوبی نیست اما یک مذاکره کننده قوی، سخت و جسور است!

ملکه الیزابت دوم؛ اهمیت ملکه بودن!
نام کوچک ملکه (الیزابت) به علاوه یک حرف آر در انتهای این امضا مشاهده می شود. امضای ملکه الیزابت دوم به ما نشان می دهد این شخص خودش را بخشی از جامعه و متعلق به مردم می داند. به هم پیوستگی خطوط در این امضا نشانه ای از همین ادعاست. خطی که زیر اسم کوچک ملکه کشیده شده، در واقع نشان دهنده اهمیتی است که او برای جایگاه و شخصیت اجتماعی خود قائل می شود. بر طبق این امضا ملکه الیزابت بیشتر به تصویر بیرونی خود در جامعه و آنچه دیگران از او می بینند، پرداخته است. حرف «آر» انگلیسی در انتهای اسم کوچک ملکه، به صورت مشترک برای رکس (پادشاه) یا رجینا (ملکه)، از همان ابتدا در انتهای تمام امضاهای سلطنتی بوده است. قرارگیری این حرف در انتهای امضاهای سلطنتی بر قدرت آنها تاکید می کند و به خودی خود بسیار قوی است.

استیو جابز؛ وقت کم است
خطوط تیز و واضح در این امضا به روحیه تهاجمی او اشاره می کند. افرادی که دستخط ساده ای دارند افراد هوشمندی هستند. خطوط امضای او نشان می دهد استیو جابز بدون هیچ مانعی احساساتش را بیان می کند. این امضا با خطوط بسیار روان و بدون هیچ توقفی به ما می گوید که او تمایل دارد کارهایش را خیلی سریع انجام دهد.

باراک اوباما؛ یک ایگوی قوی
باراک اوباما با این امضای بزرگ نشان می دهد که فردی مصمم و پایبند است. تمایل به ایستادگی حتی زمانی که در مواجهه با مخالفت دیگران قرار می گیرد، یک اصل رفتاری او محسوب می شود. امضای او نشان دهنده یک من قدرتمند و با اعتماد به نفس بالا برای رسیدن به اهداف بزرگ است. شکل بزرگ دایره ها در دو حرف اول باراک و اوباما نمایانگر یک تخیل گسترده و انسانی رویاپرداز است. او ذهنش را برای فرصت ها باز می گذارد و علاقه زیادی به کسب دانش دارد.
با توجه به این خطوط، او فردی محتاط است و از خطر کردن اجتناب می کند. بزرگ بودن حرف اول اسم او در مقایسه با حرف اول نام خانوادگی اش، نشان دهنده این است که او دوست دارد به واسطه شخصیت خودش در جامعه شناخته بشود و نه به خاطر موقعیت خانوادگی اش! او به جزئیات توجه زیادی دارد. با این که نشانه هایی از یک شخصیت کمالگرا در امضای او وجود دارد، خطوط موجی شکل امضا انعطاف پذیری او را برای تغییر دادن شرایط به خوبی نشان می دهد. هیچ مکثی در خطوط امضای او به چشم نمی خورد این نشانگر شخصیت بالغ اوست!

یک هیولای افسرده
کافی است کمی دقت کنید تا هیتلر را در میان امضایش پیدا کنید. یک خط عمودی که حضورش ابدا ضرورتی ندارد، بین قسمت چپ و راست حرف «اچ» در اول امضا به چشم می خورد. این خط عمودی یک ادعای غیرقانونی از اهمیت او را نشان می دهد! بسیاری از متخصصان خط شناسی اعتقاد دارند که این خط عمودی نشان دهنده خود آدولف هیتلر است! خطوط تکرار شده و غیرل معمول در شیوه نوشتن نام خانوادگی (کلمه هیتلر) به شکلی در حال سقوط می نماید و این نشان دهنده نوعی افسردگی حاد و ذهن متزلزل اوست.

تیم کوک؛ خط خطی مبهم عجیب
تیم کوک یا همان مدیر عامل شرکت اپل، بی اغراق صاحب یکی از عجیب ترین امضاهای تاریخ است. آنچه در امضای او می بینیم نشان می دهد ذهن او بسیار سریع تر از آن چیزی است که او می نویسد. پیچش سریع او به خط پایین بیانگر این است که او علاقه مند به شنیدن تمام جزئیات مادی نیست و اگر با او برای اجرای طرحی به نتیجه رسیدید، مطمئن باشید که او وظایف شما را هم به درستی انجام می دهد. یکی از محققان در زمینه خط شناسی، امضای او را به شکلی از خط هیروگلیف تشبیه کرده است؛ خطوطی که حالتی رمزگونه و تا حدودی ابتدایی به نظر می رسند. این امضا به ما می گوید تیم کوک نمی خواهد ما در مورد او بیشتر بدانیم!

جی.آر.آر تالکین؛ بر مدار کلاسیک
به طور کل امضای تالکین در حالتی بسیار موزون و متمایز، متناسب با استعداد و نبوغ خلاقیت در اوست سادگی این امضا صداقت او را نشان می دهد. به طور کل می توان گفت این امضا متعلق به یک نابغه خلاق است. دستخط او شبیه به نوشته های قدیمی در نسخه های خطی است. این موضوع نشان می دهد که او به شدت تحت تاثیر فرهنگ کلاسیک بوده است.

جی.کی رولینگ
اگر مجموعه مهیج و راز آلود هری پاتر را خوانده یا دیده باشید، بدون شک از امضای خالق أن نیز تعجب نخواهید کرد. مهم ترین چیز در مورد امضای جی کی رولینگ میزان زیاد تخیل اوست. بر طبق نظر تحلیل گران، امضای او نشان دهنده کاربرد هوشمندانه خلاقیت و قوه ابتکار است. این امضا به طور کلی استقلال قوی او را نمایان می کند و به ما می گوید که جی کی رولینگ از شجاعت زیادی برای بیان عقیده اش برخوردار است.
بر اساس تفسیرهای ارائه شده، حرف اول این امضا که در واقع حرف اول نام خانوادگی اوست، شواهدی از روحیه مبارز این نویسنده را نشان می دهد. شیوه نگارش باقی حروف بخش های دیگری از شخصیت او را آشکار می کند؛ گذشته ای که تاثیرات ناخوشایندی در وجود او باقی گذاشته، همچنان در ذهن او یادآوری می شود. با این حال او یک شخصیت اصیل دارد که در زمال حال شهرت و ثروت زیادی کسب کرده است. جالب است بدانید این امضا به عنوان یک کالای ارزشمند محسوب می شود و برای نمونه اوریجینال آن بازار داغی وجود دارد.

الکس فرگوسن؛ قهرمان ابدی
امضای او به طور همزمان بر دو وجه شخصیت او تاکید می کند. شیوه نگارش نام کوچک یعنی الكس، معرف علاقه او به شوخ طبعی و خلق و خوی راحت و ملایم اوست. بخش دوم امضا که نام خانوادگی او را نشان می دهد، گویای جدیت و ذکاوت او در مقابل مسائل است. جالب است بدانید حرف اول نام خانوادگی او یعنی «اف» در جهتی کاملا برعکس نوشته شده. فرگوسن همزمان با وجود برخوردار بودن از یک روح کودکانه و بازیگوش، فردی منضبط، هماهنگ و خونسرد است.

اسامه بن لادن؛ نقاشی خشمگین
«برادر شما اسامه بن لادن»؛ این معنی عبارتی است که بالای امضای زشت و در هم تنیده بن لادن خودنمایی می کند. امضای او به گونه ای بارز خشم و خصومت شدید را به تصویر می کشد. او فردی بسیار خودخواه است. با وجود یک من شخصیتی بزرگ، احساس بی ارزش بودن تضادی عجیب را در وجود او نشان می دهد. او نفرت عمومی را به نحوی درست به سمت خود جذب می کند فرم دایره شکلی که چند دایره دیگر را در خود محاصره کرده است، نشان می دهد او در جهانی از تخیلات خود زندگی می کند و با عدم اجازه ورود دیگران به دنیای خود به نوعی از خودش محافظت می کند. برخی خط شناسان امضای او را به اسلحه تشبیه می کنند.

اپرا وینفری؛ چقدر صمیمانه
مهم ترین نکته ای که در امضای اپرا وینفری خودنمایی می کند، انسانی گرم و تحسین شده است که احساس خوشایندی نسبت به خود دارد. نوشتن نام کوچک در اول امضا بیانگر اهمیتی است که او برای خودش قائل است. وقتی هر دو نام و نام خانوادگی تقریبا به یک اندازه نوشته شده اند، نشان می دهد که او به یک اندازه به خود و خانواده اش توجه می کند. او حامی خوبی برای خانواده اش محسوب میشود امضای او بیانگر احساسی گرم. انرژی و هیجان زیاد برای بیان ایده هایش است. او همچنین از یک غرور شخصیتی با دیدگاه های هنرمندانه برخوردار است.
کد مطلب: 88611
برچسب ها: امضا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *