۰
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۱

پوتین در افتتاحیه جام جهانی چه گفت؟

بیست و یکمین جام جهانی فوتبال 2018 در مراسمی در روسیه آغاز شد.
بیست و یکمین جام جهانی فوتبال 2018 در مراسمی در روسیه آغاز شد.
به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا، رئیس جمهوری روسیه در مراسم افتتاحیه جام جهانی در ورزشگاه لوژنیکی (ورزشگاه شماره یک روسیه) خطاب به حاضران گفت: مقدم همه مهمانان را به ورزشگاه لوژنیکی خوشامد می گویم.
وی افزود: آغاز بزرگترین رویداد ورزشی جهانی را به خانواده بزرگ فوتبال تبریک می گویم. این رویداد بزرگ جهانی برای نخستین بار در روسیه برگزار می شود.
پوتین یادآورشد: فوتبال در روسیه فقط یک ورزش معروف نیست بلکه میلیون ها نفر طرفدار و علاقه مند به آن هستند. برای نخستین بار فوتبال در سال 1897 میلادی وارد روسیه شد.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: با احساس مسئولیت کامل برای این رویداد مهم (جام جهانی 2018) آماده شدیم.
پوتین با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر در جهان علاقه مند به ورزش فوتبال جام جهانی را تماشا می کنند، ادامه داد: این رویداد همه ما را در یک تیم بزرگ گرد هم می آورد و اعضای این تیم یکدیگر را خوب درک می کنند.
رئیس جمهوری روسیه گفت: برای همه تیم های شرکت کننده در جام جهانی موفقیت و برای طرفداران فوتبال خاطره فراموش نشدنی آرزو می کنم.
پس از سخنان پوتین نخستین دیدار مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 بین تیم های روسیه و عربستان آغاز شد.
سران بیش از 20 کشور برای حضور در افتتاحیه جام جهانی دعوت شده اند که روسای جمهوری پاناما، پاراگوئه و جمهوری آذربایجان و نخست وزیران لبنان و ارمنستان از آن جمله هستند.
مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگراد، نیژنی نووگراد، قازان، سامارا، سارانسک، ولگاگراد، رستف نا دُنو، سوچی و یکاترینبورگ شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال 2018 هستند.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «B» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه شده است.
ایران در نخستین دیدار خود فردا (جمعه) ساعت 19:30 به وقت ایران در ورزشگاه سن پترزبورگ برابر مغرب، در دومین دیدار ساعت 21:30 روز 20 ژوئن (30 خرداد 97) در ورزشگاه قازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان پیشین جام جهانی فوتبال و در سومین بازی گروهی خود ساعت 21:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسک با یاران رونالدو پرتغالی مدافع عنوان قهرمانی اروپا بازی خواهد کرد.
تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه هفته جاری 15 خرداد ماه به عنوان نخستین تیم جام جهانی وارد روسیه شد و در کمپ لوکوموتیو در فاصله 30 کیلومتری غرب مسکو استقرار یافت.
تیم ملی کشورمان برای انجام نخستین بازی دیروز راهی سن پترزبورگ شد و هم اینک در این شهر حضور دارد.
کد مطلب: 88682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *