۰
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲

گل به خودیهای جام های جهانی

گل به خودی بازی ایران و مراکش چهل و دومین گل به خودی تاریخ جام جهانی بود.
گل به خودیهای جام های جهانی
گل به خودی بازی ایران و مراکش چهل و دومین گل به خودی تاریخ جام جهانی بود.
به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار اول خود در جام جهانی با گل دقیقه 95 "عزیز بوهدوز"  بعد از 20 سال یک برد دیگر را در جام جهانی کسب کرد.
این گل به خودی چهل و دومین گل به خودی تاریخ جام جهانی بود که لقب دیرهنگام ترین گل به خودی تاریخ این رقابت ها را نیز به خود اختصاص داد. عزیز بوهدوز هم چنین دومین گل به خودی تاریخ مراکش در جام های جهانی را وارد دروازه این تیم کرد. این بازیکن بعد از بازی اشک می ریخت و در مصاحبه ای هم اعلام کرد که یک احمق است و از همه مراکشی ها عذرخواهی کرد.
در حال حاضر و در فوتبال امروز گل به خودی جزو جداناشدنی فوتبال است ولی در سال های گذشته گل به خودی در جام جهانی به قیمت جان یک بازیکن تمام شد.
در جریان جام جهانی 1994، آندره اسکوبار بازیکن تیم کلمبیا در حالی که می خواست تکل بزند به اشتباه دروازه خودی را در دیدار برابر آمریکا بازکرد. اسکوبار بعد از جام جهانی در شهر زادگاهش  مدلین به ضرب گلوله کشته شد. شنیده ها حاکی از آن بود که بازیکنان کلمبیا قبل از بازی هم پیام های تهدید آمیزی دریافت کرده بودند و از سوی گروه های مختلف کلمبیایی تهدید شده بودند.
اولین گل به خودی تاریخ جام جهانی
اولین گل به خودی که درجام جهانی به ثمر رسید در سال 1930 و در همان دوره اول جام جهانی بود."مانوئل روساس" بازیکن تیم ملی مکزیک در دقیقه 51 بازی تیمش برابر شیلی دروازه خودی را باز کرد.
سریع ترین گل به خودی
سعد کولاسیناچ در حالی که 2 دقیقه 10 ثانیه از بازی بوسنی و آرژانتین در جام 2014 گذشته بود، دروازه خودشان را باز کرد.
دیرترین گل به خودی
جیمی دیکنسون در دقیقه 94 (وقت اضافه) بازی انگلیس و بلژیک دروازه خودشان را بازکرد. دیرترین گل به خودی تاریخ در طول 90 دقیقه را هم عزیز بوهدوز در بازی ایران و مراکش به ثمر رساند.
تنها گل به خودی در بازی افتتاحیه
در بازی افتتاحیه 2014 برزیل، مارسلو به اشتباه دروازه خود را در دیدار برابر کرواسی باز کرد.
گل به خودی هایی که تنها گل بازی بود
کارلوس گامرا در بازی پاراگوئه و انگلیس و عزیز بوهدوز در بازی ایران و مراکش گل به خودی هایی را به ثمر رساندند که تنها گل مسابقه بود.
بیشترین گل به خودی در یک دوره جام جهانی
در جام جهانی 1998 فرانسه بیشترین گل به خودی ها به ثمر رسید. این جام 6 گل به خودی داشت.
بیشترین تیم هایی که گل به خودی زدند
بلغارستان، مکزیک و اسپانیا هرکدام با 3 گل بیشترین گل به خودی های تاریخ جام جهانی را زده اند. بلغارستان هم تنها تیمی است که در یک جام دو گل به خودی زده است.
گل به خودی ها به نفع چه تیم هایی بوده است؟
فرانسه، آلمان و ایتالیا تیم هایی هستند که هرکدام 4 گل به خودی به نفعشان زده شد.  فرانسه هم تنها تیمی است که در یک جام دو گل به خودی به نفع آن ها رقم خورده است.
بازی آمریکا و پرتغال در جام جهانی 2002 تنها بازی است که دو گل به خودی در یک بازی داشته است.
 برندتس نیز تنها بازیکنی است که در یک بازی هم برای تیم خود و هم برای تیم حریف گلزنی کرده است.
آمارهای گل به خودی
21 گل به خودی تاریخ در نیمه اول، 19 گل به خودی در نیمه دوم و یک گل به خودی هم در وقت های اضافه به ثمر رسیده است.
کد مطلب: 88714
برچسب ها: جام جهانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *