۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۱

استخدام پرستاران بیکار در۲۴ ساعت

رئیس سازمان نظام پرستاری کل کشورگفت: امروز ادعا می‌کنیم که اگر هر پرستاری بخواهد مشغول به کار شود مشکلی نداریم و آن شخص در مدت ۲۴ ساعت استخدام می‌شود.
غضنفر میرزا بیگی‌در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در حاشیه دیدار اعضای شورای عالی نظام پرستاری با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اشتغال پرستاران کشور، گفت: امروزه در کلان شهرها پرستار بیکار نداریم و بخش عمده‌ای از این موفقیت به دلیل وجود قوانینی مانند قانون ارتقاء بهره‌وری پرستاران است که در مجلس تصویب شد.
وی با یادآوری قانون استخدام پرستاران در برنامه چهارم توسعه، افزود: علاوه بر جایگزینی نیروهایی که هر سال بازنشسته می‌شوند سالانه ۶ هزار پرستار نیز استخدام شده که در سال آمار آنها ۱۴ هزار نفر می رسد.
رئیس دفتر اشتغال و کارآفرینی وزارت بهداشت با بیان اینکه قانون ارتقاء بهره‌وری سال گذشته ظرفیت استخدام ۲۳ هزار نفری را به وجود آورد، تصریح کرد: در سال جاری استخدام ۲۵ هزار پرستار در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۱۰ هزار نفر ابتدای سال‌ استخدام شدند و پس از بررسی‌های لازم استخدام بقیه نیروها نیز آغاز می‌‌‌‌‌‌شود.
وی با بیان اینکه در کشور پرستار بیکار نداریم؛ یادآور شد: کسانی که برای استخدام در آزمون‌ها شرکت می‌کنند پرستاران بخش‌های خصوصی بوده که برای تامین امنیت شغلی خود به دنبال استخدام در بیمارستان‌های دولتی نیز هستند.
میرزابیگی بیان کرد: امروز ادعا می‌کنیم که اگر پرستاری بخواهد مشغول به کار شود مشکلی نداریم و آن شخص در مدت ۲۴ ساعت استخدام می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون با کمبود پرستار در کشور روبرو هستیم، یادآور شد: در به کار‌گیری پرستار در کلان‌شهرها با بحران کمبود نیرو مواجه هستیم.
رئیس سازمان نظام پرستاری کل کشور اعلام کرد: البته ممکن است به دلیل حضور چند شعبه دانشگاه‌ آزاد و دولتی در برخی شهرستان‌ها، پرستارها به صورت موردی بیکار باشند و این موفقیت در نظام پرستاری به دلیل حمایت‌های مجلس و دولت به دست آمده چرا که سال ۱۳۸۳ با بحران بیکاری ۴۰ هزار پرستار در کشور مواجه بودیم و امروز این میزان به صفر رسیده است
کد مطلب: 8948
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *