۰
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰
كواكبيان در نشست عمومي بررسي مشكلات مردم منطقه ٥:

وزارت راه و شهرسازي و شهرداري تهران به داد مردم كن برسند

جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۵ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پيگيري دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۱۱ تیر ۹۷ ، در مسجد النبی(ص) منطقه ۵ تهران با حضور دبیران شورایاری محلات، مسئولین اجرایی منطقه، عیسی فرهادی فرماندار تهران، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب و حجت الاسلام مهدی شیخ نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
وزارت راه و شهرسازي و شهرداري تهران به داد مردم كن برسند
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۵ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پيگيري دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار  تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۱۱ تیر ۹۷ ، در مسجد النبی(ص) منطقه ۵ تهران با حضور دبیران شورایاری محلات، مسئولین اجرایی منطقه، عیسی فرهادی فرماندار تهران، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب و حجت الاسلام مهدی شیخ نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۵ تهران پرداختند.
میرشفیعی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ گفت: محدوده جغرافیایی آموزش و پرورش منطقه ۵ شامل دوشهرداری منطقه ۵ و منطقه ۲۲ است. تعداد دانش آموز در محدوده آموزش و پرورش منطقه ۵ امسال از ۱۲۳هزار دانش آموز عبور کرد که از نظر تعداد دانش آموز از برخی مراکز استان های کشور بیشتر است.
وی افزود: سالانه ۵ هزارنفر به تعداد دانش آموزان منطقه ۵ افزوده شده و با این روند قطعا آموزش و پرورش قادر به تامین مدارس با تراکم مناسب نخواهد بود.
در ادامه اسدی شهردار منطقه ۵از پی گیری مسائل محلات کن و اکباتان گزارشی ارائه کرد  و از اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح ستاری – اتوبان کرج و تقاطع ستاری – مخبری  تا پایان سال جاری خبر داد و افزود:  مشکلات محله حصارک و مراد آباد نیز با جلسات متعدد در حال بررسی است و ایجاد خط اتوبوس شهران _ بزرگراه هاشمی تا چند ماه آینده را به شهروندان نوید می دهیم.
سپس حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جلسات مناطق ۲۲گانه تهران رو به اتمام است. مشکلات و مسائل بسیاری در این جلسات مطرح و تعداد زیادی از این مشکلات نیز با پیگیری های مجدانه مسئولین و نمایندگان حل شده اند.
 وی خاطرنشان کرد: در خصوص باغات تهران از جمله باغات کن مسئولین باید تصمیم روشنی بگیرند و در عین حال به حفظ فضای سبز نیز توجه داشته باشیم. هیچ ظلمی به صاحبان باغات و فضای سبز قابل پذیرش نیست و توجه کنیم این افراد نباید انگیزه خود را برای حفظ و مالکیت فضاهای سبز از دست بدهند.
علیرضا محجوب گفت: این جلسه شروع رسیدگی به مشکلات منطقه ۵ است و مرحله بعد که رسیدگی و پیگیری مشکلات است در فرمانداری تهران برگزار خواهد شد. هیچ یک از موضوعات مطرح شده در این منطقه و سایر مناطق تاکنون فراموش نشده و قطعا پیگیر تک تک مشکلات مردم خواهیم بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شوراری اسلامی افزود: مشکلات محله اکباتان بسیار عمیق است و موضوعاتی همچون مگامال که تصرفاتی در آن رخ داده باید هرچه سریع تر رسیدگی شود.
محجوب در خصوص شورایاری ها گفت: در حال حاضر قانونی برای رسمیت بخشی به شورایاری ها نداریم، هرچند در قانون اساسی به شورای محلات اشاره شده اما تفسیر آقای لاریجانی، ریاست مجلس شورای اسلامی از قانون باعث شده تا به حال نتوانیم به شورایاری ها وجهه قانونی ببخشیم.
فرماندار تهران در خصوص مشکلات منطقه ۵ گفت: این منطقه از مناطق پیشرفته تهران است به شکلی که در حال حاضر این منطقه با ۲۹ محله دارای بیشترین محلات در میان مناطق تهران است اما خوشبختانه به لحاظ سرانه‌های خدماتی در شرایط مناسبی قرار گرفته است. در منطقه ۵، فرهنگسرا، ۱۴ سالن سینما، ۲۹ سرای محله، ۴۲۰ فضای ورزشی، هشت پایگاه ستاد بحران، شش کلانتری و هفت بیمارستان قرار گرفته است و سرانه فضای سبز آن نیز ۱۹ متر مربع است. لذا در شاخص‌ها، منطقه ۵ در رتبه‌های نخست قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: ظرف هفته آینده جلسه‌ای در فرمانداری برگزار خواهد شد و با حضور شورایاران محلات این منطقه و مسوولان دستگاه‌های خدماتی، مشکلات این منطقه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و نسبت به حل آن ها راهکارهای مناسب ارایه خواهد شد.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: معتقدیم انقلاب متعلق به مردم است و اگر مردم از وضعیت راضی نباشند تلاش ها و زحمات مسئولین بی فایده است. اگر مسئولی می تواند کار کند و با کم کاری بر نارضایتی مردم اضافه کند قطعا باید در روز قیامت نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: بعضی افراد به محض اینکه مشکلی پیش می آید تقصیر را به گردن "منافقین" "سلطنت طب ها" "بیگانگان" و  "قدرت های خارجی" می اندازند. مردم خرمشهر آب ندارند و مسئولین باید هرچه سریع تر به مشکلات آن ها رسیدگی کنند. البته ممکن است در بین اعتراضات عده ای سوء استفاده کنند اما اصل موضوع را نباید به خارج از کشور نسبت داد.
دکتر کواکبیان با اشاره به حوادث بازار تهران تصریح کرد: اگر عده ای خواسته به حق دارند باید به درخواست آن ها رسیدگی شود چرا که انقلاب متعلق به مردم است و رسیدگی به مشکلات آن ها وظیفه مسئولین و نمایندگان آن ها است.
البته بخشی از مشکلات مربوط به خارج از کشور است چرا که امروز درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. آقای ترامپ با پررویی به کشورهای خریدار نفت ما نمایندگانی فرستاده تا جهت توقف خرید نفت مذاکره کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: مسئولین باید آرايش جنگی بگیرند و در مقابل کشوری که حتی به هم پیمانان خود، اروپا و مکزیک و سایر کشورها رحم نمی کند با جدیت ایستادگی کند. اولا چرا گاهی ناهماهنگ صحبت می کنند؟ وزیر ارتباطات می گوید باید شفاف سازی کنیم و وزیر صنعت می گوید نمی توانیم.
وی افزود: گذشت زمانی که پشت درب های بسته صحبت می شد و تصمیماتی گرفته می شد، امروز مردم با دقت همه چیز را می بینند و می فهمند. از مسئولین می خواهیم با کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند و در راه دیگری خرج کردند و یا کالاهای وارداتی را با قیمت بالاتری به مردم فروختند برخورد کنند مردم این افراد را نخواهند بخشید.
دکتر کواکبیان با اشاره به سالروز فاجعه ۱۲تیر (حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی) گفت: خوی استکباری و وحشی گری دشمنان از چنین حوادثی قابل درک است چراکه به جای توبیخ فرمانده ای که دستور حمله به هواپیمای مسافربری را صادر کرده بود از وی تقدیر شد. مردم باید بدانند امروز در برابر چنین دشمنی قرار داریم.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: چرا باید بیش از ۱۵ سال اهالی کن درگیر مشکلاتی باشند که قابل حل است؟ در خصوص "مگامال"، "هایپراستار" و "کوروش"  و ترافیک مربوط به آن ها باید فکری شود. زمانی که این پاساژ ها ساخته می شدند آیا فکری برای ترافیک شده بود؟ مردم گاهی ساعت ها باید در ترافیک منتظر باشند و رفت و آمد در این منطقه بسیار مشکل است.
نماینده مردم تهران در پایان گفت:‌ از فایده این جلسات همین بس که منطقه ۲۲ از آموزش و پرورش منطقه ۵ جدا خواهد شد. این جلسات نه جناحی و خطی است و نه انتخاباتی و صرفا برای رسیدگی به مشکلات مردم شریف تهران تشکیل می شود.
 
کد مطلب: 89902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *