۰
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

ملی پوش کشورمان دوپینگ نکرده است

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا ) در نامه ای که امروز به ایران ارسال کرده ،خبر از طبیعی بودن نمونه آزمایش خارج از مسابقه سعید عزت اللهی عضو تیم ملی فوتبال کشورمان داده است.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا ) در نامه ای که امروز به ایران ارسال کرده ،خبر از طبیعی بودن نمونه آزمایش خارج از مسابقه سعید عزت اللهی عضو تیم ملی فوتبال کشورمان داده است.
به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، دکتر توحید سیف برقی درخصوص مطالب منتشره در رسانه های روسی پیرامون عزت اللهی،هافبک ملی پوش کشورمان عنوان کرد:پیش از آغاز جام جهانی 2018 روسیه و زمانی که تیم ملی ایران در ترکیه به سر می برد 12 خرداد(دوم ژوئن ) افسران کنترل دوپینگ فیفا در اردوی تیم ملی حاضر شده و از تمامی بازیکنان تست ادرار و خون گرفتند و در نهایت نتیجه اعلام شده از سوی فیفا حکایت از سلامت آزمایش و منفی بودن تست دوپینگ تمامی بازیکنان داشت.
وی ادامه داد:در نمونه عزت اللهی، ماده ای به نام« ال.اچ» که یک هورمون اضافه است وجود داشت و به همین دلیل روی نمونه وی آنالیزهای بیشتر انجام می شود تا متوجه علت افزایش این هورمون شوند.
به گفته سیف برقی ، در نهایت بررسی های کامل صورت می گیرد و سه ماده مختلف شامل آزادکننده های «گونادوتروپین»،داروهای «آنتی استروژنیک »و مهارکننده های «آروماتوز» مورد آنالیز قرار گرفت و مشخص شد که این فوتبالیست هیچ ماده ای مصرف نکرده و این افزایش به علت بیشتر شدن مقدار دارو یا مکمل خاصی نبوده است .
وی تصریح کرد:فیفا در نامه ای که همین دیروز به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد تصریح کرده که هیچ ماده غیر طبیعی در نمونه عزت اللهی در آزمایش خارج از مسابقه وجود نداشته و پرونده از نظر فیفا و آژانس مبارزه با دوپینگ بسته شده است.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ، ادامه داد: فیفا خواست که این موضوع را به صورت رسمی به بازیکن اعلام کنیم و دیروز این بحث به عزت اللهی منتقل شد ضمن اینکه فردا (شنبه ) فدراسیون نتیجه بررسی های فیفا را به باشگاه روستوف روسیه اعلام می کند.
وی گفت: تا به امروز در تاریخ فدراسیون فوتبال ایران در تیم های ملی بزرگسالان، امید،جوانان،نوجوانان در رده های مردان و زنان توسط افسران دوپینگ فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا آزمایش مثبت دوپینگ نداشته ایم و فدراسیون کشورمان همچنان این رکورد را حفظ کرده است.
کد مطلب: 89982
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *