۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۷

آمریکاو کارشکنی در روند مذاکره با ايران

دستيار ويژه وزير خارجه ايران ادعاها و اتهامات مطرح شده در بیانیه نشست مشترک وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را مغرضانه و مردود توصیف کرد.
رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این زمینه اظهار كرد: درک غیرصحیح از شرایط و تحولات منطقه‌يی از سوی برخی کشورها و دخالت‌های نابه‌جا و سودجویانه آمریکا در امور منطقه، دو عامل عمده بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خلیج فارس به شمار می‌روند.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران پایبندی جدی خود را به صلح و ثبات منطقه‌يی و روابط حسن هم‌جواری با همسایگان در عمل به اثبات رسانده و دخالت‌هاي نظامی، تسلیحاتی و امنیتی آمریکا و همپیمانانش در موضوعات منطقه‌يی هم‌چون تحولات سوریه را موجب تداوم تنش، بی‌ثباتی و خونریزی مي‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فعالیت‌های هسته‌يی جمهوری اسلامی ایران را کاملا شفاف و صلح‌آمیز و در چارچوب قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام كرد و افزود: سردمداران دولت ایالات متحده آمریکا همواره با فضاسازی منفی و ایجاد ابهام در افکار عمومی جهانی درصدد کارشکنی در روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ و مقابله با ملت ایران در مسير دستيابي به حقوق مسلم خود بوده‌اند.
کد مطلب: 9012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *