۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۸

ترکیه نماد اسلام آمریکایی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ترکیه را نماد اسلام آمریکایی نامید و گفت: تا پیش از آغاز بیداری اسلامی و تحولات سوریه، عربستان نماد اسلام آمریکایی را در منطقه بازی می‌کرد؛‌ اما پس از آنکه آل‌سعود نتوانست این نقش را به خوبی ایفا کند، آمریکا این وظیفه را به اردوغان و ترکیه واگذار کرد که سیاست‌های سران این کشور در قبال سوریه نیز شکست خورده است.
محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تلاش‌های ترکیه برای زنده کردن میراث عثمانی و تسلط بر جهان عرب،‌ گفت: رهبران این کشور دچار نوعی عقده خودکم‌بینی شده‌اند؛ چراکه پس از سال‌ها تلاش بی‌نتیجه برای عضویت در اتحادیه اروپا، تلاش دارند تا رهبری جهان اسلام را به دست بگیرند.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترکیه دست به اقداماتی زده که منطقه را به چالش کشده است،‌ افزود: ترکیه هم‌اکنون با مشکل ناامنی در استان‌های کردنشین خود مواجه است و نمی‌تواند امنیت را در داخل مرزهایش تأمین کند؛ آن‌وقت چگونه می‌خواهد به ایجاد امنیت، آرامش و دموکراسی در سوریه کمک کند؟
وی همچنین به آموزش تروریست‌های سوری در خاک ترکیه اشاره کرد و تصریح کرد: ایجاد ناامنی در سوریه پیامدهای خوبی برای دولت اردوغان ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اسد را قربانی توطئه‌ای عربی ـ غربی دانست و یادآور شد: کشورهای عربی با تجهیز تروریست‌ها و گسیل دادن‌شان به خاک سوریه، می‌خواستند این کشور را به لیبی دیگری تبدیل کنند؛ ‌غافل از اینکه محبوبیت و مردمی بودن اسد و قذافی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند و به همین دلیل است تروریست‌ها پی‌در‌پی از ارتش و مردم سوریه شکست می‌خورند.
نماینده اصول‌گرای مجلس نهم با یادآوری شکست پروژه سرنگونی اسد از سوی برخی کشورهای عربی، خاطرنشان کرد: مرحله بعدی فشار بر اسد پس از شکست در مرحله نظامی، منزوی کردن وی در جهان سیاست بود. در اجلاس مکه در نمایشی مسخره‌آمیز اسد را از عضویت در سازمان همکاری اسلامی کنار گذاشتند و تلاش داشتند تا سوریه را از سازمان ملل و اتحادیه عرب نیز حذف کنند که با وتوی روسیه و چین این امر محقق نشد.
وی با بیان اینکه طرح آمریکایی‌ها در سوریه شکست‌خورده است،‌ گفت:‌ نیمی از کمک مالی آمریکا به مصر به تروریست‌های سوری اختصاص یافته که این عمل به معنای اعلان جنگ با نظام اسد است؛‌ اما دولت همچنان پابرجا و محکم ایستاده است.
جوکار ترکیه را نماد اسلام آمریکایی نامید و گفت: تا پیش از آغاز بیداری اسلامی و تحولات سوریه، عربستان نماد اسلام آمریکایی را در منطقه بازی می‌کرد؛‌ اما پس از آنکه آل‌سعود نتوانست این نقش را به خوبی ایفا کند، آمریکا این وظیفه را به اردوغان و ترکیه واگذار کرد که سیاست‌های سران این کشور در قبال سوریه نیز شکست خورده است
کد مطلب: 9013
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *