۰
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶

دانشگاه علمی کاربردی دانشجوی خارجی میپذیرد

مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌­المللی دانشگاه علمی کاربردی از پذیرش دانشجوی خارجی طی سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.
مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌­المللی دانشگاه علمی کاربردی از پذیرش دانشجوی خارجی طی سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمودرضا دلاور با اعلام مطلب فوق افزود: جذب دانشجوی غیر ایرانی مقیم خارج در دانشگاه علمی کاربردی مزایا و محاسن متعددی از جمله ترویج فرهنگ و زبان فارسی، ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی داخلی و خارجی و تقویت زیرساخت‌­های لازم در دانشگاه دارد.
مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه اظهار کرد: در انتخاب و پیشنهاد رشته‌های آموزشی، مزایای ملی و دانشگاهی توأمان مدنظر و عمل قرار گرفته است. همچنین سه شاخص اصلی اختصاصی بودن رشته آموزشی (رشته آموزشی فقط در این دانشگاه ارائه ­شود)، بازار کار داخلی و خارجی و حجم تقاضا (دانشجویان غیر ایرانی) برای آن‌ها مدنظر و ملاک عمل قرار گرفته است.
وی افزود: حدود 20 رشته در مراکز آموزشی برتر در 6 کلانشهر کشور شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد برای جذب دانشجویان غیر ایرانی مقیم خارج در نظر گرفته شده و هماهنگی­‌های اولیه در این زمینه با واحدهای ستادی و اجرایی دانشگاه و نیز با سازمان امور دانشجویان انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی، مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی همچنین با اعلام اینکه در مرحله اول، تمرکز این دانشگاه بر روی دوره‌­های مقطع‌دار (کاردانی و کارشناسی) است، افزود: دانشجویان غیر ایرانی که به زبان فارسی مسلط نیستند، موظف به گذراندن دوره 6 ­ماهه یادگیری زبان فارسی هستند؛ زیرا زبان رسمی آموزش ما در تمامی دوره‌­ها زبان فارسی است.
کد مطلب: 90144
برچسب ها: دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *