۰
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴

نیمه نهایی‌های به یادماندنی

جام جهانی در طول تاریخ دیدارهای به یادماندنی بسیاری به خود دیده است.
نیمه نهایی‌های به یادماندنی
جام جهانی در طول تاریخ دیدارهای به یادماندنی بسیاری به خود دیده است.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از مارکا، نیمه نهایی یک گام تا رسیدن به افتخار بزرگ. این موضوع زمانی مهم می‌شود که دیدار نیمه نهایی در تورنمنت بزرگی هم‌چون جام جهانی باشد. تیم‌ها از سقوط تا افتخار تنها یک دیدار فاصله دارند. به همین خاطر این بازی‌ اهمیت زیادی دارد و در طول تاریخ نتایج عجیب و گل‌های تماشایی و ضربات پنالتی‌ در این مرحله دیده شده است. در ادامه به برجسته‌ترین دیدارهای نیمه نهایی تاریخ جام جهانی اشاره می‌شود. 
آلمان ۷ - برزیل یک (جام جهانی ۲۰۱۴)
برزیل به عنوان میزبان بخت نخست قهرمانی محسوب می‌شد. هواداران رویای قهرمانی را در سر داشتند. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این که آسیب‌دیدگی نیمار پیش از دیدار نیمه نهایی موجب ناراحتی هواداران شد اما در واقع اتفاق تلخ‌تر در ورزشگاه بلاهوریزنته رخ داد. تنها ۳۰ ‌دقیقه از بازی دو تیم برزیل و آلمان می‌گذشت که پنج بار دروازه‌ میزبان باز شده بود. شاگردان فیلپیه اسکولاری نمی‌توانستند تیم یواخیم لوو را کنترل کنند، در نهایت بازی با پیروزی هفت بر یک ژرمن‌ها به پایان رسید تا یکی از تلخ‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال سلسائو رخ دهد.
اسپانیا یک - آلمان صفر (جام جهانی ۲۰۱۰)
ژاوی هرناندس و کارلس پویول در تونل ورزشگاه  پیش از شروع دیدار اسپانیان و آلمان در حال صحبت بودند. بازیکنان اسپانیایی کاملا از حریف شناخت داشتند و می‌دانستند ضربات آزاد می‌تواند تعیین کننده باشد، به همین خاطر مدافع تیم‌ ‌ملی اسپانیا به ژاوی گفت‌ باید از کرنرهای بهترین استفاده را ببرند. ژاوی در دقیقه ۷۳ کرنر اسپانیا را ارسال و پویول توانست با یک ضربه سر دروازه‌ ژرمن‌ها را باز کند. اسپانیا به فینال  جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی رسید و در نهایت فاتح این بازی‌ها شد.
آرژانتین یک - ایتالیا یک / برنده آرژانتین در ضربات پنالتی (جام جهانی ۱۹۹۰)
دیگو آرماندو مارادونا باید در جام جهانی ۱۹۹۰ در ورزشگاهی به میدان می‌رفت که همیشه او را ستایش می‌کردند. ستاره تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین قرار بود در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا در سن ‌پائولو به میدان برود. با این حال آلبی سلسته باید برابر میزبان بازی می کرد و به همین خاطر مارادونا نمی‌توانست از حمایت هواداران برخوردار باشد.
میزبان ابتدا با گل اسکیلاسی پیش افتاد اما ۲۰ ‌دقیقه باقی‌ مانده به پایان بازی کانیگا با یک ضربه سر توانست بازی را به تساوی برساند. در وقت‌های ‌اضافه توپی از خط دروازه‌ ها عبور نکرد و سپس  بازی به پنالتی‌ کشیده شد. آرژانتین توانست در ضربات پنالتی‌ ایتالیا را شکست دهد و به فینال صعود کند.
فرانسه ۲- کرواسی یک (جام جهانی ۱۹۹۸)
شاید جام جهانی کنونی باعث شود کرواسی ۹۸ دیگر بهترین تیم تاریخ این کشور نباشد چون شاگردان دالیچ در حال‌ حاضر در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ حضور دارند و می‌توانند به فینال صعود کنند. کروات‌ها در جام جهانی ۹۸ فرانسه از بازیکنان بزرگی هم‌چون داود شوکر، بوبان، پروسینچکی و ولائوریچ بهره می‌برد. این تیم توانست در این بازی‌ها شگفتی‌ساز شود و پس از جدایی از یوگسلاوی بهترین عملکردش را در جام جهانی رقم بزند.
کرواسی در نیمه نهایی به مصاف فرانسه میزبان رفت. ابتدا شوکر کروات‌ها را پیش انداخت اما لیلیان تورام توانست بازی را به تساوی بکشاند. در نهایت خروس‌ها توانستند دو بر یک پیروز شوند و بهترین تیم کرواسی تاریخ را حذف کنند.
آرژانتین ۲- بلژیک صفر (جام جهانی ۱۹۸۶)
در این بازی‌ها بلژیک قربانی بهترین بازیکن جهان یعنی مارادونا شد. تیم اروپایی  پس از حذف اسپانیا به عنوان یک شگفتی‌ساز به مرحله نیمه نهایی صعود کرد اما مارادونا به رویای این تیم پایان داد.
ستاره تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین با دو گل به یاد ماندنی‌اش انگلیس را پشت سر گذاشت و در دیدار برابر بلژیک کمی بعد از شروع نیمه دوم دروازه‌ این تیم را باز کرد. مهاجم آرژانتینی در ادامه دبل و بلژیکی‌ها را راهی خانه کرد. آلبی سلسته با درخشش ستاره‌اش توانست راهی فینال شود. 
برزیل یک - سوئد صفر (جام جهانی ۱۹۹۴)
روماریو تنها ۱۶۷ سانتی‌متر قد داشت. با این حال این ویژگی یک نقطه ضعف برای او محسوب نمی‌شد. او توانست در طول دوران ورزشی‌اش بیش از هزار گل به ثمر برساند اما یکی از عجیب‌ترین آن‌ها با ضربه سر برابر سوئد به ثمر رسید.
برزیل در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا به مصاف این تیم اروپایی رفت و روماریو توانست با یک ضربه سر زیبا دروازه‌ سوئد را باز کند. "کوتاه قامت" بر خلاف لقبش توانست بالاتر از همه قرار بگیرد و ضربه سر را بزند. او با این گل سلسائو را به فینال این بازی‌ها رساند.
ایتالیا ۲- آلمان صفر  (جام جهانی ۲۰۰۶)
ایتالیا در این بازی‌ها به مراحل بالا رسید اما باید در نیمه نهایی به مصاف میزبان می‌رود. آلمانی‌ها تصور می‌کردند به عنوان میزبان فاتح این بازی‌ها خواهند شد. به همین خاطر ایتالیا کار سختی برای صعود به فینال داشت.
دیدار دو تیم به وقت ‌اضافه کشیده شد چون دو تیم در ۹۰ ‌دقیقه به تساوی بدون گل دست یافتند. در این لحظات بازیکنان بزرگی مانند پودولسکی، بالاک، اشنایدر، کلوزه، شواین اشتایگر، پیرلو، توتی، لوکا تونی و دل پیرو می‌توانستند تعیین کننده باشند با این حال یک مدافع به قهرمان ایتالیا تبدیل شد.
یک ‌دقیقه پیش از پایان وقت ‌اضافه گروسو، دروازه‌ آلمان را به زیبایی باز کرد. لحظاتی بعد دل پیرو گل دوم ایتالیا را  به ثمر رساند تا این تیم راهی فینال شود. ایتالیا در نهایت قهرمان این بازی‌ها شد.
ایتالیا ۲- بلغارستان یک )جام جهانی ۱۹۹۴)
بهترین عملکرد بلغارستان در یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا رخ داد. این تیم به لطف گل‌های استویچکوف و لتچکوف با پیروزی برابر آلمان به نیمه نهایی صعود کرد. با این حال روبرتو باجو اجازه نداد این تیم اروپایی به فینال صعود کند.
مهاجم ایتالیایی دو گل در این بازی به ثمر رساند و توانست آتزوری‌ها را راهی دیدار نهایی کند. بلغارستان با سر بالا این بازی‌ها را ترک کرد چون تنها یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جهان آن‌ها را توانست متوقف کند.
آلمان ۳ - فرانسه ۳ / برنده آلمان در ضربات پنالتی (جام جهانی ۱۹۸۲)
آلمان و فرانسه در ورزشگاه سانچس پیسخوان در اسپانیا به مصاف هم رفتند تا یکی از فینالیست‌های جام جهانی ۱۹۹۸۲ مشخص شود. ژرمن‌ها توانستند در یک بازی به یاد ماندنی پس از شکست سه بر یک نتیجه‌ را به نفع خود بر گردانند و راهی فینال شوند. ۷۰ هزار تماشاگر شاهد این بازگشت تاریخی بودند. بازی در وقت های اضافه نیز با تساوی به پایان رسید و ژرمن ها در ضربات پنالتی پنج بر چهار پیروز شدند. 
برزیل ۳- اروگوئه یک (جام جهانی ۱۹۷۰)
نیازی نبود پله در نیمه نهایی جام جهانی ۷۰ مکزیک برای برزیل گلزنی کند تا یک صفحه به تاریخ سلسائو در جام جهانی ‌اضافه شود. او در جام جهانی آخر خود توانست بار دیگر با برزیل قهرمان جهان شود.
برزیل در نیمه نهایی به مصاف تیم فوتبال اروگوئه رفت. پاس توستائو به سمت پله رفت و او بدون ضربه زدن به توپ توانست دروازه‌ حریف را باز کند. دروازه‌بان اروگوئه فریب خورد و دروازه‌اش باز شد.
کد مطلب: 90191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *