۰
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴

هشدار خاموشی جدی‌تر شد

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به این‌که دمای هوا تا روز سه‌شنبه در برخی از نقاط کشور به ویژه در تهران گرم‌تر می‌شود از مشترکان تقاضا داریم که به مساله مدیریت مصرف توجه بیشتری نشان دادند.
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به این‌که دمای هوا تا روز سه‌شنبه در برخی از نقاط کشور به ویژه در تهران گرم‌تر می‌شود از مشترکان تقاضا داریم که به مساله مدیریت مصرف توجه بیشتری نشان دادند.
محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که روند افزایش دما در بیشتر نقاط کشور تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در برخی مناطق مانند شیراز، اهواز، بندرعباس و مشهد هوا نسبت به هفته پیش گرم‌تر خواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت هوای پایتخت عنوان کرد: در تهران هوا به بیش از ۴۰ درجه خواهد رسید و روند برخی مناطق شمالی به ویژه در منطقه مازندران تا روز دوشنبه افزایش دما را خواهیم داشت.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بر تاکید بر بالارفتن دمای هوا مصرف برق به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد، اظهار کرد: به طور مثال در تهران هر یک درجه افزایش دما باعث بالارفتن ۲۰۰ مگاوات مصرف برق می‌شود که این روند در کل کشور به بیش از ۱۵۰۰ مگاوات می‌رسد.
سخنگوی صنعت برق با بیان این‌که صرفه‌جویی‌های اخیر و تغییر ساعات کاری ادارات منجر به کاهش ۴۰۰ مگاواتی مصرف برق در تهران و ۲۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در کل کشور شده است، ادامه داد: اگر صرفه‌جویی مشترکان در روزهای اخیر نبود نیاز مصرف برق به بیش از ۶۰ هزار مگاوات می‌رسید، اما اکنون باید گفت که همچنان نیاز است که مشترکان به مساله مدیریت مصرف توجه کنند.
به گفته وی در روزهای اخیر به دلیل کاهش بارندگی‌ها و کم بودن سدهای برق آبی نتوانسته‌ایم از این نیروگاه‌ها آن طور که باید استفاده کنیم. البته با توجه به شرایط بحران آب نیز هدف ما این است که از آب پشت سدها کمترین استفاده را داشته باشیم.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان این‌که اگر مردم در ۲۰ روز باقی‌مانده زمان پیک صرفه‌جویی لازم را داشته باشند به گونه‌ای که مجبور به استفاده از آب سدها نباشیم، قطعا می‌توانیم نه تنها مساله برق را بلکه شرایط آب را نیز مدیریت کنیم.
چندی پیش نیز شرکت توانیر ضمن عذرخواهی به دلیل محدودیت های به وجود آمده در شبکه برق از مشترکان درخواست یاری و کمک کرد و طی اطلاعیه ای از مشترکان خواست که با رعایت ۱۰ درصد صرفه جویی خاموشی را دور بزنند.
کد مطلب: 90377
برچسب ها: برق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *