۰
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱

فرانسه برای دومین بار قهرمان جهان شد

دیدار فینال جام جهانی با پیروزی فرانسه به پایان رسید.
فرانسه برای دومین بار قهرمان جهان شد
دیدار فینال جام جهانی با پیروزی فرانسه به پایان رسید.
به گزارش ایرنا؛ دیدار پایانی جام جهانی 2018، امروز (یکشنبه) در ورزشگاه «لوژنیکی» شهر مسکو برگزار شد و فرانسه با کسب پیروزی قاطع چهار بر دو، جام قهرمانی را از آن خود کرد.
با این اوصاف «دیدیه دشان» سرمربی فرانسه پس از «ماریو زاگالو» برزیلی و «فرانس بکن بائر» آلمانی به سومین فردی تبدیل شد که هم به عنوان بازیکن و هم سرمربی، فاتح جام جهانی شده است.
فرانسه در مرحله گروهی برابر استرالیا و پرو به برتری دست یافت و با دانمارک به تساوی بدون گل رسید. خروس ها در مرحله حذفی نیز مقابل آرژانتین، اروگوئه و بلژیک به پیروزی دست یافتند و فینالیست شدند.
کرواسی در مرحله گروهی از سد نیجریه، آرژانتین و ایسلند گذشت و در دور حذفی نیز دانمارک و روسیه را در ضربات پنالتی شکست داد و در مرحله نیمه نهایی 2 بر یک از سد انگلیس گذشته و به دیدار پایانی رسید.
دیدار پایانی با دوندگی بالا و میدان داری هافبک های کرواسی آغاز شد و فرانسوی ها در پی حفظ دروازه بودند تا در زمان مناسب به اهدافشان دست یابند.
در حالی که کرواسی عملکرد بهتری داشت در دقیقه 18 ارسال «گریژمان» را «مانژوکیچ» به اشتباه درون دروازه تیم خودی جای داد تا فرانسه به گل نخست دست یابد.
پس از این گل به خودی، بازیکنان کرواسی برای جبران نتیجه با شهامت بیشتری حملات را ادامه دادند و فرانسه نیز در ضد حملات به تکتیک «گریژمان» و سرعت «امباپه» دل بسته بود. در دقیقه 28 حملات کرواسی ثمر داد و «ایوان پریشیچ» با شوتی تماشایی کار را به تساوی کشاند.
در دقیقه 36 توپ در محوطه جریمه کرواسی به دست مدافع این تیم برخورد کرد و «نستور پیتانا» آرژانتینی پس از استفاده از سیستم ویدئو چک نقطه پنالتی را به سود فرانسه نشان داد.
«گریژمان» این ضربه پنالتی را به راحتی تبدیل به گل دوم کرد تا فرانسه نیمه نخست را با برتری 2 بر یک به اتمام برساند.
در ابتدای نیمه دوم، کرواسی برای رسیدن به گل تساوی سراپا حمله شد که خط دفاعی منسجم فرانسه به خوبی از دروازه محافظت کرد.
بازیسازی «مودریچ» و «راکیتیچ» و دوندگی بالای «بروزویچ» سبب شد تا این تیم در میانه میدان برتری نسبتی برابر ستاره های فرانسه داشته باشد.
پس از دقایقی فرانسه شرایط بهتری در زمین پیدا کرد و در دقیقه 59 ضد حمله سریع این تیم سبب شد تا «پل پوگبا» با ضربه ای زیبا، گل سوم تیمش را به ثمر برساند و خروس ها را در آستانه قهرمانی قرار دهد.
در دقیقه 65 «کلین امباپه» مهاجم جوان فرانسه با شوتی زمینی از پشت محوطه جریمه گل چهارم این تیم را به ثمر رساند و سند قهرمانی تیمش را امضاء کرد.
در دقیقه 68 اشتباه «هوگو لوریس» دروازه بان و کاپیتان فرانسه سبب شد تا «مانژوکیچ» گل دوم کرواسی را به ثمر برساند.
ستاره های فرانسه در ادامه دقایق به خوبی از اندوخته خود محافظت کردند تا سوت داور آرژانتینی به نشان برتری 4 بر 2 فرانسه و قهرمانی خروس ها به صدا درآید.
تیم ملی فوتبال ایران نیز یکی از حاضرین در بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی بود که با چهار امتیاز در گروه دوم به کار خود پایان داد.
تیم ایران برابر مراکش به برتری یک بر صفر رسید، با یک گل مغلوب اسپانیا شد و با پرتغال به تساوی یک بر یک رسید.
**قهرمانان ادوار مختلف جام جهانی:
1930 / اروگوئه
1934 / ایتالیا
1938 / ایتالیا
1950 / اروگوئه
1954 / آلمان
1958 / برزیل
1962 / برزیل
1966 / انگلیس
1970 / برزیل
1974 / آلمان
1978 / آرژانتین
1982 / ایتالیا
1986 / آرژانتین
1990 / آلمان
1994 / برزیل
1998 / فرانسه
2002 / برزیل
2006 / ایتالیا
2010 / اسپانیا
2014 / آلمان
2018 / فرانسه
برزیل با پنج عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی است.
**ترکیب کرواسی:
دانیل سوباسیچ، ورسالیکو، ایوان استرنیچ(پیاتزا)، ایوان پریشیچ، گوران لورن، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزویچ، ماریو مانژوکیچ، آنته ربیچ (کراماریچ) و ویدا
**ترکیب فرانسه:
هوگو لوریس، بنیامین پاوارد، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، پل پوگبا، آنتون گریژمان، اولیویه ژیرو(نبیل فیر)، کلین امباپه، انگولو کانته(استفان انزونزی)، بلیز ماتوئیدی (تولیسو) و هرناندز

 
کد مطلب: 90480
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *