۰
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸

وقتی شفر به خبرنگاران بی‌اعتنایی میکند

به رغم اعلام روز گذشته باشگاه استقلال مبنی بر آزاد بودن حضور خبرنگاران در تمرین تیم و انجام مصاحبه وینفرد شفر سرمربی آبی پوشان با آنان، وی امروز (دوشنبه) بار دیگر در جمع نمایندگان رسانه ها حاضر نشد تا بسیاری از سووالات پیرامون این تیم همچنان بی پاسخ بماند.
به رغم اعلام روز گذشته باشگاه استقلال مبنی بر آزاد بودن حضور خبرنگاران در تمرین تیم و انجام مصاحبه وینفرد شفر سرمربی آبی پوشان با آنان، وی امروز (دوشنبه) بار دیگر در جمع نمایندگان رسانه ها حاضر نشد تا بسیاری از سووالات پیرامون این تیم همچنان بی پاسخ بماند.
به گزارش ایرنا، گرمای هوای پایتخت هر چند امروز نزدیک به 40 درجه در یکی از گرمترین ساعات خود رسیده بود اما این مساله مانع از آن نشد تا خبرنگاران برای تهیه گزارش از تمرین و مصاحبه با سرمربی تیم فوتبال استقلال که به تازگی از اردوی ترکیه بازگشته است، به ورزشگاه صنایع دفاع محل تمرین آبی پوشان نروند.
البته اینکه باشگاهی با قدمت استقلال که به دلیل کسب دو عنوان قهرمانی در بین تیم های باشگاه های فوتبال آسیا دو ستاره را در پرچم خود ثبت کرده است، چرا در یک محیط نظامی تمرین می کند خود جای بحث دارد. انجام تمرین در این محل، بهانه خوبی را در اختیار مسوولان این باشگاه و کادر فنی تیم استقلال قرار داده است تا بیشتر تمرینات خود را پشت درهای بسته و به دور از چشم خبرنگاران برگزار کنند.
این در حالیست که استقلال خود در منطقه غرب تهران صاحب زمین تمرین و آکادمی مخصوص فوتبال است.
به هر صورت اهالی رسانه می خواستند در تمرین امروز پاسخ سرمربی آلمانی را در خصوص تمام ابهام هایی که همراه تیم استقلال است و در رسانه های مختلف منتشر می شود، از زبان خود او بشوند.
بشنوند که در آستانه 4 روز مانده به آغاز رقابت های لیگ برتر چرا در تمرین 10 بازیکن غایب است و «فیلیپ آندریاس» مربی آلمانی بدنساز و «جیری ساناک» دستیار اهل جمهوری چک «شفر» چرا حضور ندارند.
خبرنگاران می خواستند از آخرین وضعیت تمدید قرارداد «مامه تیام» و «سرور جپاروف» تاثیر گذارترین بازیکنان آبی ها در فصل گذشته بپرسند که باشگاه وعده امروز و فردا آمدن آنها را به هواداران می دهد. همچنین هواداران پشت درهای بسته محیط نظامی محل تمرین، می خواستند از رسانه ها که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، بدانند که تیم محبوب آنها در زمان مصدومیت روزبه چشمی، محسن کریمی، داریوش شجاعیان، مرتضی آقا خان، میثم تیموری، وریا غفوری و بازیکنانی مانند علی کریمی، روح الله باقری که مشخص نیست چرا در تمرین نیستند، چگونه می خواهد به مصاف حریفان سرسخت و آماده لیگ برتری خود برود.
خبرنگاران آمده بودند که درباره شرایط استقلال از زبان پیرمرد آلمانی در خصوص لیگ قهرمانان آسیا بشنوند و اینکه آیا روزهای خوب آبی ها تکرار می شود؟
اما شفر هر بار وعده « 5 دقیقه صبر کنید» را به خبرنگاران می دهد و امروز هم از این واژه استفاده کرد تا اینکه سرانجام پس از معطلی نزدیک به یک ساعته اهالی رسانه، حاضر به انجام مصاحبه با آنان نشد تا تمام این پرسش ها و سوال های دیگر بی پاسخ بماند.
به نظر می رسد سرمربی استقلال، نظم و انظباط آلمانی فصل گذشته خود را از یاد برده و برای وی وقت و زمان خبرنگاران ارزشی ندارد. شاید هم به او گفته اند همانند فصل قبل سیاست مخفی کاری و حرف نزدن را دنبال کند. زیرا از زمانی که «رضا افتخاری» مدیرعامل مستعفی باشگاه زمام امور را در این باشگاه در اختیار گرفت، سیاست «حرف نزدن با خبرنگاران» دنبال شد تا آنجا که بغض او در روز استعفایش مقابل خبرنگاران ترکید و با چشمانی گریان شروع به بیان ناگفته های پشت پرده آبی ها کرد. ولی گفتن این حقایق و شفاف سازی خیلی زود دیر شده بود.
با این حال این بی احترامی ها و مخفی کاری ها مدتی است برای باشگاه پرطرفدار استقلال تبدیل به یک سنت شده است تا بیشتر پیشکسوتان باشگاه هم برای حفظ منافع خود حاضر به بیان حقایق نباشند.
به این ترتیب چنانچه استقلال قصد دارد در هجدهمین دوره لیگ برتر و لیگ قهرمانان به نتیجه دلخواه برسد، چاره ای جز برنامه ریزی دقیق و شفاف سازی ندارد.
این قول را هم «امیرحسین فتحی» سرپرست باشگاه استقلال پس از انتخابش در این پست داده است. قطعا هر چقدر حقایق به صورت روشن از زبان سرمربی و مسئولان باشگاه بیان شود، حاشیه ها نیز از آبی ها دور می شود.
تیم فوتبال استقلال در آغاز لیگ برتر قرار است روز جمعه و از ساعت 20 و 45 دقیقه در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان صف آرایی کند.
کد مطلب: 90939
برچسب ها: شفر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *