۰
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه نباید دائمی باشد

مصطفی کواکبیان با اخطار اصول 72و 71 و 85 قانون اساسی گفت : نباید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه دائمی بوده و جنبه قانونگذاری داشته باشد.
مصطفی کواکبیان با اخطار اصول 72و 71 و 85 قانون اساسی گفت :  نباید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه دائمی بوده و جنبه قانونگذاری داشته باشد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دکتر مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس با اشاره به میلاد امام رضا(ع) گفت: 
«السلام علیک یا علی ابن الموسی الرضا المرتضی»
سزد که بر سر خورشید سایه اندازیم
کنون که سایه شمس الشموس بر سر ماست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تبریک ولادت خسرو اقلیم طوس شمس الشموس، انیس النفوس، الامام الرئوف، ولی نعمت همه ایرانیان در اخطاری در صحن مجلس با اشاره به اصول 71، 72 و 85 قانون اساسی خطاب به رئیس جلسه گفت: طبق اصولی که به آن اشاره کردم، وضع قانون فقط مختص به مجلس شورای اسلامی است. اخیرا در پی دستور مقام معظم رهبری شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تشکیل شده که قطعا در شرایط جنگ اقتصادی بسیار اقدام مفید و ضروری است. اما خواهش من این است که طوری نشود که این شورا بیاید و قانونگذاری کند یا اختیارات قانونی وزارتخانه‌ها را سلب کند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مبادا مثل برخی شوراهای دیگر، این شورا هم قانونگذاری کند و در آینده مجلس مسلوب الاختیار شود و شورای نگهبان هم برای رد مصوبات مجلس علاوه بر شرع و قانون اساسی و سیاست‌های کلی و مصوبات شوراهایی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی مصوبات، شورای عالی اقتصادی را هم خط قرمز ما بداند در هرحال هم این شورا باید موقتی بوده و حق قانونگذاری نداشته باشد. علی لاریجانی که ریاست مجلس را عهده‌دار بود در پاسخ به این اخطار گفت: این شورا وظیفه وضع قانون ندارد و فقط برای تدبیر شرایط موجود برای اینکه بتواند مسائل را حل کند، تشکیل شده و قانونی را نمی‌تواند وضع کند و دائمی نخواهد بود.
کد مطلب: 91093
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *