۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱

توضیح کواکبیان درباره سخنان بطحایی

دکتر مصطفی کواکبیان در اخطاری در صحن علنی مجلس با تبریک ولادت حضرت ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و الثناء و با اشاره به اصل پانزدهم قانون اساسی گفت: نکته اول در خصوص صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش است که تلقی نابه‌جایی از بحث‌های آقای بطحایی درباره اقوام شده است.
دکتر مصطفی کواکبیان در اخطاری در صحن علنی مجلس با تبریک ولادت حضرت ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و الثناء و با اشاره به اصل پانزدهم قانون اساسی گفت: نکته اول در خصوص صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش است  که تلقی نابه‌جایی از بحث‌های آقای بطحایی درباره اقوام شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در اصل 15 قانون اساسی می‌گوید: «زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران، فارسی است. اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبان‌های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس، در کنار زبان فارسی آزاد است. لذا حرف وزیر محترم آموزش‌وپرورش درست است که آموزش دروس باید به زبان فارسی باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اما براساس قانون اساسی هیچ اشکالی ندارد که تدریس ادبیات به زبان محلی و زبان خود اقوام صورت گیرد و همچنین عزیزان به زبان ترکی یا کردی یا لری بتوانند به راحتی در مدرسه صحبت کنند. لذا باید این برداشت تصحیح شود. رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس در ادامه گفت: یک نکته هم به رئیس جمهور و معاون اول و وزیر راه و شهرسازی می‌گویم که 6 ماه از جلسه قبلی شورای ساماندهی امور پایتخت گذشت و دیگر جلسه‌ای تشکیل نشد. لذا ضرورت دارد حتما این جلسه تشکیل شود.
 
کد مطلب: 91100
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *