۰
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴

افزایش قیمت آب برای مشترکان پرمصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران، قیمت آب برای مشترکان خانگی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت که تا سه – چهار ماه آینده این مصوبه اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران، قیمت آب برای مشترکان خانگی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت که تا سه – چهار ماه آینده این مصوبه اجرایی خواهد شد.
محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که افزایش قیمت مشترکان پرمصرف در بخش خانگی زیاد نبوده عنوان کرد: قیمت آب پرمصرف‌ها تنها ۸۲ تومان در هر مترمکعب افزایش یافته که به عبارتی این افزایش حدود ۱۰۰۰ تومان در هر ماه می‌شود.
وی با بیان این‌که کل افزایش قیمت یک واحد مسکونی در طول یک ماه حدود ۱۰۰۰ تومان خواهد شد، گفت: این در شرایطی است که پرمصرف‌ها باید ۲۰۰۰ تومان اضافه‌تر پرداخت کنند، یعنی باید گفت که افزایش قیمت به میزان بسیار کمی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که این مصوبه باید به تایید فرمانداری نیز برسد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که اجرای این برنامه در ماه‌های آینده باشد، اما باید به این مساله توجه کرد که قیمت آب در تهران منطقی نیست.
به گفته بختیاری، هر بطری آب معدنی ۱۰۰۰ تومان فروخته می‌شود، در حالی که برای هر لیتر آب تنها شش ریال از مشترکان دریافت می‌شود و این در شرایطی است که کیفیت آب شرب تهران به مراتب از آب معدنی بالاتر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: قیمت تمام شده آب در شهر تهران حدود ۱۲۰۰ تومان است در حالی که به طور میانگین ۶۰۰ تومان از مردم دریافت می‌شود که در مناطق پایین شهر ۴۰۰ تومان و در مناطق شمال تهران این عدد ۹۰۰ تومان است.
وی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد: با توجه به این‌که تهران و به عبارت بهتر کشور شرایط بحرانی را در منابع آب سپری می‌کند لازم است که مشترکان به مساله مدیریت مصرف توجه داشته باشند.
بختیاری مشترکانی را که بالای ۳۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند را مشترکان پرمصرف خواند و ادامه داد: ۸۰ درصد مردم زیر ۲۰ مترمربع آب مصرف می‌کنند.
کد مطلب: 91361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *