۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳

موز وارداتی کیلویی چند؟

امسال واردات موز در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته اما قیمت هر کیلوی آن با افزایش همراه بوده است.
امسال واردات موز در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته اما قیمت هر کیلوی آن با افزایش همراه بوده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی چهار ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۱۸۰ هزار و ۷۰۶ تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ایران وارد شده که ارزش این حجم از موز وارداتی به ۱۷۶ میلیون و ۲۳۱ هزار دلار می‌رسد.
در سال جاری، موز در میان مهم‌ترین اقلام وارداتی ایران قرار گرفته و رتبه هشتم از نظر ارزش واردات را در میان کل کالاهای وارداتی به کشور به خود اختصاص داده است.
به این ترتیب مشاهده می‌شود که واردات موز از نظر وزنی، ۱.۵۶ و از نظر ارزش ۱.۱۶ درصد از کل واردات انجام شده به کشور را شامل می‌شود.
این در حالی است که تا پایان تیرماه سال گذشته ۲۳۳ هزار و ۶۳۹ تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ایران وارد شده بود که ارزش دلاری آن رقمی در حدود ۱۷۹ میلیون و ۸۷۹ هزار دلار بوده است. موز در سال گذشته ۲.۰۷ درصد از وزن و ۱.۱۴ درصد از ارزش کل واردات ایران در چهار ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده بود.
به این ترتیب می‌توان گفت که در چهار ماهه نخست سال جاری میزان واردات موز از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۲ درصدی و از نظر ارزش با کاهش دو درصدی همراه بوده است.
از سوی دیگر هر کیلو موز وارداتی در چهار ماهه نخست سال گذشته ۷۶ سنت بوده، اما قیمت هر کیلو موز وارداتی در سال جاری ۹۷ سنت است، بنابراین قیمت هر کیلو موز وارداتی ۲۱ سنت افزایش پیدا کرده است.
کد مطلب: 91407
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *