; ?>; ?> واکنش رسانه های اسپانیایی به سخنان ترامپ - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

واکنش رسانه های اسپانیایی به سخنان ترامپ

چندین رسانه اسپانیایی در گزارش هایی با اشاره به سخنان شب گذشته دونالد ترامپ، اعلام آمادگی وی برای گفتگوی بدون پیش شرط با ایران پس از تهدید این کشور را مورد توجه قرار دادند.
چندین رسانه اسپانیایی در گزارش هایی با اشاره به سخنان شب گذشته دونالد ترامپ، اعلام آمادگی وی برای گفتگوی بدون پیش شرط با ایران پس از تهدید این کشور را مورد توجه قرار دادند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه ال پاییس در گزارش خود با عنوان ترامپ آماده ملاقات بدون پیش شرط با رهبران ایران است، اشاره کرد که رئیس جمهوری آمریکا یک هفته پس از تبادل تهدید ها بین کشورش و ایران دوشنبه شب آمادگی‌ خود را برای ملاقات با رهبران ایران 'هر وقت که بخواهند' و 'بدون پیش شرط' اعلام داشت.
ال پاییس تصریح کرد: ترامپ که نمی‌ خواست فرصت تضعیف رقیبش از دستش فرار کند گفت که 'اگر ایرانی ها بخواهند او را ببینند، وی حتما با آنها ملاقات خواهد کرد اما هنوز نمی‌ داند که آیا ایرانی‌ ها آماده هستند یا خیر' ؟
این روزنامه اشاره داشت که ترامپ، توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 ( 1394) را یک 'اتلاف کاغذ' قلمداد کرده اما 'آماده یک گفتگو برای یک راه حل قابل توجه که برای آمریکا، ایران و جهان خوب باشد'، است.
نشریه مذکور افزود: به طور طنز آمیزی، اراده ترامپ در دیدار با رهبران کشورهایی که با آنها دشمنی دارد، ما را یاد اوباما می‌ اندازد. رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال 2015 با «رائول کاسترو» رئیس جمهوری وقت کوبا دیدار داشت و به نیم قرن رویارویی با هاوانا پایان داد.
روزنامه ال موندو نیز در گزارش خود با عنوان 'ترامپ می‌ گوید آماده ملاقات با روحانی بدون پیش شرط است' تصریح کرد: ترامپ آماده این ملاقات است زیرا به گفته خود او، 'چیز بدی در ملاقات و گفتگو وجود ندارد'.
این روزنامه افزود: ترامپ همانطوری که با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی‌ دیدار کرده، پس از افزایش تنش هایی‌ که هفته های اخیر بین کشورش و ایران صورت گرفته مدعی است که این دیدارها برای آمریکا خوب هستند.
خبرگزاری های افه، اروپاپرس و روزنامه های آب ث و لا وانگواردیا نیز با مضامین مشابهی، سخنان ترامپ را بازتاب دادند.
کد مطلب: 91426
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *