۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۸

در گزینش معلم متخلف کوتاهی نشده بود

مدیرکل گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: پرونده شخص متخلف در یکی از مدارس منطقه 2 تهران بررسی و مشخص شد هیچ کوتاهی در گزینش وی صورت نگرفته است.
مدیرکل گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: پرونده شخص متخلف در یکی از مدارس منطقه 2 تهران بررسی و مشخص شد هیچ کوتاهی در گزینش وی صورت نگرفته است.
به گزارش ایرنا، احمد طاهر سلطانی روز سه شنبه در گردهمایی تخصصی گزینشگران آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران که به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد افزود: مستندات لازم مرتبط با این فرد را به دادگاه فرستادیم و ایرادی به کار گزینش گرفته نشد.
«موضوع آزار جنسی تعدادی از دانش آموزان دوره اول متوسطه مجتمع آموزشی معین تهران خرداد امسال خبرساز شد و احساسات مردم و مسئولان را سخت جریحه دار کرد به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز آن را جنایت خواندند و در دستوری به رئیس قوه قضاییه، محاکمه سریع محکومان را خواستار شدند».

مدیرکل گزینش وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود همچنین گفت: مدارس غیردولتی بیش از 60 درصد کار گزینش ما را در بر می گیرد و تا زمانی که فردی تأییدیه گزینش نداشته باشد حق ورود به کلاس درس ندارد.
طاهر سلطانی بیان کرد: گزینش در سه محور اخلاقی، سیاسی و اعتقادی انجام می شود و بعد از آن استعلام های مورد نیاز صورت می گیرد و تا اتمام پرونده رای صادر نخواهد شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: آموزش و پرورش اساس همه گزینش ها است و حساسیت بسیاری در این خصوص وجود دارد، زیرا ما فرزندان را در اختیار معلمان قرار می دهیم.
مدیر کل گزینش آموزش و پرورش اظهارداشت: در صورتی که فردی در مرحله گزینش رد صلاحیت شود پرونده وی در سه مرحله مورد بررسی و تجدیدنظر قرار می گیرد و در نهایت رای نهایی در هیات مرکزی بررسی و صادر می شود.
وی ادامه داد: در سال جاری بالغ بر 17 هزار نفر ازطریق آزمون استخدام پیمانی شدند و از 13 مرداد ماه مصاحبه تخصصی و بازبینی پرونده آغاز می شود.
مدیرکل گزینش وزارت آموزش و پرورش افزود: بر اساس توافق های صورت گرفته از 25 شهریورماه بر اساس لیست سازمان سنجش یک برابر ظرفیت به گزینش معرفی می‌شود و تا 25 مهرماه نتایج گزینش اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا رضا روستایی مدیر هسته گزینش شهرستان های استان تهران نیز گفت: این گردهمایی با محوریت آزمون استخدام پیمانی ماده 28، دانشگاه فرهنگیان و جذب غیردولتی برگزار شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین سهمیه میزان جذب در سطح کشور مربوط به شهرستان های استان تهران است اظهارداشت: در سال جاری یک هزار و 547 نفر سهمیه جذب شهرستانهای استان تهران در همه رشته ها است که از 13 مرداد ماه مصاحبه تخصصی این افراد آغاز می شود و بعد از بررسی صلاحیت ها این افراد مشغول به کار می شوند.
این مقام مسئول در خصوص سهمیه آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز گفت: سهیمه آموزش و پرورش دماوند در جذب آزمون استخدام پیمانی 23 نفر است که 16 نفر از افراد به صورت عادی و هفت نفر از طریق سهمیه ایثارگران جذب خواهند شد.
همچنین یدالله شهباز بیگی معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بیان کرد: نباید انتخاب برخی افراد برای پست ها به دلیل اصرار برخی افراد دیگر باشد تا بدین صورت دچار نابسامانی نشویم.
وی افزود: برخی معیار های گزینش همانند سال های ابتدایی تدوین این شاخص هاست که باید در این خصوص مولفه ها بروزرسانی شود.
کد مطلب: 91449
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *