۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷

اعزام ۱.۷ میلیون زائر به مدینه

دبیرخانه کمیته حج در مدینه منوره با اعلام اینکه تاکنون کشور اندونزی و هند بیشترین زائر را به خود اختصاص داده اند، اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال حدود یک میلیون و ۷۰۰ زائر به مدینه منوره اعزام شوند.
 کمیته حج مدینه منوره امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد: تعداد زائرانی که از طریق فرودگاه محمدبن عبدالعزیز و ایستگاه‌های استقبال نهم مهر وارد شده‌اند، ۳۱ هزار و ۴۸۱ نفر و تعداد زائران خارج شده۲۰ هزار و ۸۰۲ نفر هستند.

بر این اساس تاکنون تعداد کل زائرانی که وارد مدینه منوره شده اند، ۲۸۳ هزار و ۵۳۴ نفر و تعداد کل زائران خارج شده، ۷۶ هزار و ۷۳۱ نفر و تعداد زائران باقیمانده، ۲۰۶ هزار و ۷۸۶ نفر است.

زائران اندونزیایی صدرنشین هستند

از سوی دیگر کمیته حج مدینه منوره وابسته به وزارت حج عربستان، زائران اندونزیایی با تعداد ۵۸ هزار و ۱۶۶ نفر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند و پس از آنها زائران هندی به تعداد، ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر و زائران پاکستانی به تعداد ۲۰ هزار و ۱۲۹ نفر در رده های بعدی هستند.

عبدالعزیز بن ماجد رئیس کمیته حج مدینه منوره خواستار افزایش سطح خدمات رسانی تمام بخشهای دولتی و غیر دولتی به حجاج بیت الله الحرام شد تا مناسک خود را در فضایی آکنده از آرامش و امنیت به جا آورند.

از سوی دیگر قرار است بندربن حجار وزیر حج عربستان روز سه شنبه در نشستی با روسای گروه‌های خدماتی میدانی و موسسات طوافه برگزار کند که طی آن طرحها و برنامه‌های این موسسات برای ارائه خدمات به حجاج بررسی خواهد شد.

این نشست با هدف اطمینان یافتن از آمادگی های این موسسات برای مواجهه با نیازهای موسم حج به منظور ارائه خدمت متمایز متناسب با دستورات پادشاه و ولیعهد عربستان برگزار می شود.

یک میلیون و۷۰۰ هزار حاجی به مدینه می آیند

در همین حال یوسف بن احمد حواله رئیس شورای اداری موسسه ادلاء اعلام کرد: مراکز موسسه شامل سه مرکز استقبال و ۱۸ دفتر خدمات میدانی و چهار مرکز راهنمایی حجاج گم شده و ۱۰ دفتر پشتیبانی از حجاج استقبال می‌کند.

وی پیش بینی کرد: این موسسه در موسم حج امسال به بیش از یک میلیون و ۶۸۶ هزار حاجی که از طریق سه منفذ شامل فرودگاه امیر محمدبن عبدالعزیز مدینه منوره و مرکز استقبال الهجره و مرکز استقبال زمینی است تا تعداد حجاجی که این موسسه از زمان تاسیس در سال ۱۴۰۵ قمری افتخار خدمات رسانی به آنها را داشته است، ۳۳ میلیون و ۵۸۶ هزار نفر برسد.
کد مطلب: 9151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *