۰
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴

"ایران مال" چندین هزارمتر تخلف ساخت دارد

شهردار منطقه 22 تهران با بیان اینکه بازار موسوم به ایران مال هفت پروانه گرفته است گفت: این پروژه 217 هزار مترمربع با هفتمین پروانه ساخت خود اختلاف دارد که ناشی از توسعه و تبدیل در آن است.
شهردار منطقه 22 تهران با بیان اینکه بازار موسوم به ایران مال هفت پروانه گرفته است گفت: این پروژه 217 هزار مترمربع با هفتمین پروانه ساخت خود اختلاف دارد که ناشی از توسعه و تبدیل در آن است.
علی نوذرپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه حدود 27 هزار مترمربع به معبر چهارباغ که در تملک آنها نیست تعرض داشته و از این تملک به عنوان کارگاه استفاده می کردند که باید تخلیه کنند.
وی اضافه کرد: ایران مال سه هزار و 900 مورد کسری پارکینگ دارد و مکلف است پارکینگ مورد نیاز را تامین کند.
نوذرپور با اشاره به اینکه پرونده این پروژه اردیبهشت امسال به کمیسیون ماده صد ارجاع شد گفت: بر اساس پیگیری ها رای این پروژه هفته آینده توسط کمیسیون ماده صد صادر می شود.
ایران مال (تات مال) که گفته شده با بهره گیری از آخرین فناوری های روز درزمینی به وسعت ۲۷ هکتار در غرب تهران در دست اجراست بزرگترین پروژه تجاری خاورمیانه و یکی از 10 طرح تجاری دنیا اعلام شده که در منطقه ۲۲ تهران در محدوده دریاچه چیتگر درحال ساخت است.

شهردار منطقه 22 تهران همچنین در ادامه نشست خبری خود گفت: در این دوره مدیریت شهری هیچ پروانه ای خارج از مقررات مندرج در طرح تفصیلی صادر نشده است.
وی تاکید کرد: به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی از جمله دولت، نیروهای مسلح، شهرداری و مردم اجازه تخلف نخواهیم داد و همه موظف به رعایت مقررات ساخت و ساز هستند.
نوذرپور گفت: برخی ساخت و سازها توسط تعاونی های وابسته به شهرداری تهران انجام می شود که باید متوقف شود.

**برج پارمیس پایان کار ندارد
شهردار منطقه 22 تهران همچنین در ادامه با اشاره به حادثه آتش سوزی برج پارمیس اظهارداشت: این برج پایان کار نداشته است.
وی با بیان اینکه باید پس از پایان ساخت و ساز تاییدیه آتش نشانی دریافت و پس از آن پایان کار دریافت شود اظهارداشت: عده ای از اهالی و هیات مدیره این برج پیش از دریافت پایان کار در برج مستقر شده بودند.
نوذرپور خاطر نشان کرد: شهرداری امکان جلوگیری از سکونت اهالی ساختمان پیش از دریافت پایان کار را نداشت و این موضوع یک نقص قانونی است که باید برطرف شود.
وی اضافه کرد: حتی اهالی این ساختمان برای تامین برق خود از ژنراتور استفاده می کردند که به علت استفاده بیش از حد موجب اتصال و آتش سوزی شده بود.
نوذرپور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای منطقه ۲۲ کارکردهای فرامنطقه ای دیده شده است اظهار داشت: در طرح های پیشین تهران منطقه ۲۲ مرکز ثقل مجموعه شهری تهران تعریف شده بود اما در طرح جامع فعلی دو کارکرد تفریحی_ تفرجگاهی و کارکرد دانش پایه برای این منطقه در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه ۲۲ تهران خاطرنشان کرد: در سال های گذشته همزمان با شکل گیری ساختمان ها در این منطقه زیرساخت های لازم شکل نگرفته است.
وی اضافه کرد: هنگام تقسیم بندی قطعات می بایست در ۳۰ درصد ساخت و ساز و در ۷۰ درصد مابقی سرانه ها و زیرساخت ها تامین می شده اما در برخی قطعات شهرداری بخشی از ۷۰ درصدی که تحویل می‌گرفته را می فروخته و به همین دلیل اکنون این منطقه با کمبود سرانه های خدماتی روبروست.
نوذرپور گفت: همچنین منطقه ۲۲ در گذشته از محل صدور پروانه درآمد خوبی داشته که این درآمد در منطقه هزینه نمی شده است.
وی افزود: درآمد منطقه در سال های ۹۰ تا ۹۴ بیش از هزار میلیارد تومان بوده اما این عدد سال گذشته به ۱۱۵ میلیارد تومان کاهش یافته است.
به گفته شهردار منطقه ۲۲ در بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران، این منطقه از پهنه الف درآمدی (مناطق پردرآمد) به پهنه ب درآمدی منتقل شد.
نوذرپور با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در منطقه ۲۲ اظهارداشت: ۱۴ هزار دانش آموز به دلیل کمبود سرانه آموزشی به مناطق ۲ و ۵ مراجعه می کنند.
وی اضافه کرد: زمین هایی که در تملک شهرداری بوده دراختیار آموزش و پرورش قرار داده خواهد شد و بخشی که در تملک اشخاص قرار دارد باید هزینه آن پرداخت شود.
کد مطلب: 91876
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *