۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۰

مدیریت بحران در زلزله اخیر دچار بحران شد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی در زلزله اخیر نشان داد که خود دچار بحران است و با گذشت زمان زیادی از این حادثه مشکل اسکان زلزله‌زدگان به خوبی حل نشده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و مطبوعات با انتقاد از ضعف مدیریتی در تامین اسکان زلزله‌زدگان استان اظهار کرد: متاسفانه مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی در زلزله اخیر نشان داد که خود دچار بحران است و با گذشت زمان زیادی از این حادثه مشکل اسکان زلزله‌زدگان به خوبی حل نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد چگونگی روند بازسازی مناطق زلزله‌زده، گفت: با حذف اسکان موقت در این مناطق، مردم همچنان با مشکلات و سردی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند که مسئولان امر در این خصوص باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: باید در خصوص اسکان زلزله‌زدگان بازنگری جدی صورت گیرد چرا که از همان روزهای اول معلوم بود که خانه‌های دائمی تا آغاز فصل سرما قابل بازسازی نیست و کسانی که در این مورد ادعا داشتند باید پاسخگوی مردم باشند.

افزایش یارانه بخش فرهنگ را پیگیری می‌کنیم

رحمانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص افزایش قیمت کاغذ اظهار کرد: بی‌شک تغییراتی که در زمینه قیمت کاغذ اتفاق می‌افتد، مطبوعات را دچار مشکل کرده و این موضوع به هیچ عنوان به سود کشور و فرهنگ آن نیست.

وی افزود: یکی از اهداف هدفمندی یارانه‌ها در بخش فرهنگی، حمایت از مطبوعات بود و باید این موضوع از سوی نهادهای مربوطه به ویژه وزارت ارشاد اجرایی شود.

مجلس حامی مطبوعات است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده هرگونه حمایت از مطبوعات و رسانه‌هاست و باید در این زمینه تشکل‌های مطبوعاتی کمیسیون‌های مجلس را یاری کنند.

وی اضافه کرد: تاسیس خانه و موزه مطبوعات و ایجاد امکانات زیرساختی و نیز تامین مسائل مالی مطبوعات از جمله اقدامات کمیسیون‌های مختلف مجلس در زمینه حمایت از مطبوعات است که در دستور کار قرار دارند.

رحمانی با اشاره به لزوم حمایت جدی نهادهای فرهنگی از کتاب و نشریات اظهار کرد: دولت باید برای ترویج بیش از پیش فرهنگ مطالعه در جامعه اعتبارات بیشتری به بحث کتاب و کتابخوانی تخصیص دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در عصر حاضر که اطلاعات مهم‌ترین رکن آن است، کتاب و مطبوعات به عنوان اصلی‌ترین محل برای اطلاع رسانی باید در راس توجه قرار گیرد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب با ارائه هزاران عنوان کتاب و اقبال عمومی از این نمایشگاه نشاندهنده علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتابخوانی است و استقبال جوانان از نمایشگاه و برنامه‌های جنبی فرهنگی آن نشانگر شور، نشاط و علاقه جامعه جوان ایران به رشد، ترقی و محوریت علم، دانش و خرد است.
کد مطلب: 9218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *