۰
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹

شهر بدون سکنه در فصل تابستان

پایتخت یونان در فصل تابستان به علت تعطیلات و مسافرت شهروندان به شهر خالی از سکنه تبدیل می شود.

 پایتخت یونان در فصل تابستان به علت تعطیلات و مسافرت شهروندان به شهر خالی از سکنه تبدیل می شود.
به گزارش ایرنا، پایتخت یونان با 4 میلیون نفر جمعیت در فصل تابستان با سفر شهروندان این شهر به شهرها، جزایر و روستاهای این کشور خالی از سکنه می شود و روزهایی را سپری می کند که در آن در شهر بیش از یونانی ها، گردشگران خارجی مشاهده می شوند.

** عوامل داخلی
یونانیان که طی 8 سال گذشته با بحران مالی جدی روبرو هستند، طی چند سال اخیر بیشتر به گذران تعطیلات تابستانه خود به روستاهای پدری خود که اغلب واقع بودن در کنار سواحل زیبای این کشور، سفر می کنند درحالی که بیشتر در گذشته به دیگر کشورها سفر می کردند.
معمولا در فصل تابستان اکثر شرکت ها و کارخانه ها در این کشور تعطیل می شوند و ادارات دولتی با یک چهارم نیروهای معمول خدمات خود را به شهروندانی که در آتن باقی می مانند، به کار اشتغال دارند و فعالیت های اداری در تعداد زیاد از روزها به علت مراسم مذهبی دراین فصل بطور کلی تعطیل می شوند.
یکی دیگر از عوامل داخلی پرداخت 15 روز حقوق معمولی ماهانه به عنوان هزینه های تعطیلات تابستانه علاوه بر حقوق کارکنان دولتی و بخش خصوصی به آنان پرداخت می گردد و بدین تریب تا حدودی هزینه گذاران تعطیلات تابستانه آنها تامین می گردد.
یکی دیگر از علت های خالی شدن آتن از سکنه تعطیل بودن مدارس، دانشگاهها و مراکز علمی در این فصل و فراهم شدن فرصتی مناسب برای خانواده ها است.
انتقال فعالیت های فرهنگی داخلی و جشنواره های بین المللی به جزایر و شهر مختلف و رایگان بودن حضور شهروندان یونانی در این جشنواره ها یکی دیگر از عوامل جذب نظر گردشگران یونانی برای سفر به دیگر شهرها و جزایر این کشور می باشد.
حرکت و تردد خطوط حمل و نقل درون شهری به یک سوم کاهش داده می شود زیرا سکنه چندانی در شهر نیست و دومین کارکنان این خطوط خود در تعطیلات تابستانه به سر می برند.
یکی از علت های مهم این امر کاهش قیمت بلیت رفت و برگشت برای افراد بالای 65 سال و کودکان در این فصل و همچنین ارایه برنامه های سفر به جزایر ارزان قیمت برای یونانیان در این فصل و تبلیغات گسترده برای سفر شهروندان به شهرها و جزایره یونان با نشان دادن تصاویر زیبایی از اماکن و سواحل شهرهای و جزایر مختلف این کشور است.
برگزاری اردو های دانش آموزی و دانشجویی توسط دولت و سازمان های مردم نهاد بطور رایگان برای این دسته از گردشگران داخلی است، دولت بین 20 الی 100 یورو در ماه آخر تابستان از کارفرمایان نسبت به حقوق آنان اضافه مالیات، تحت عنوان'مالیات همبستگی' برای پوشش هزینه های تورها و اردوهایی فصل تابستان، دریافت می کند.
گرچه آتن خالی از سکنه می شود، ولی تعداد زیادی گردشگر خارجی در این شهر ولی فقط در اطراف و نزدیکی آثار باستانی و سواحل این کشور سکونت می گزنند و بندرت در بقیه مناطق این شهر رفت و آمد می کنند.
اما یونانیانی که دارای توانایی مالی هستند، به کشورهای خارجی برای گذراندن تعطیلات تابستانه خود سفر می کنند که این دسته از افراد معمولاً قشر مرفع جامعه می باشند.

** عوامل خارجی
گران بودن هزینه سفر به کشورهای خارجی، گرچه در این اواخر تعدادی از کشورهای اروپایی از طریق آژانس های مسافرتی تلاش می کنند بسته های سفر ارزان قیمت برای جلب نظر یونانیان برای سفر به کشورهای خارجی و به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارایه می کنند اما این روند نتوانسته تاکنون بر آنان تاثیر چندانی بگذارد.
به علت ادامه قانون کنترل سرمایه در کشور یونان و محدودیت برداشت از حساب های افراد یکی دیگر از علومل جلوگیری از سفر آنان به کشورهای خارجی می شود.
کد مطلب: 92557
برچسب ها: یونان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *