۰
يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴

مخابره پیام از زیردریایی به هواپیما

گروهی از محققان ام آی تی سیستم جدیدی را توسعه دادند که امکان برقراری ارتباط بین زیردریایی و هواپیما را فراهم می کند.
مخابره پیام از زیردریایی به هواپیما
گروهی از محققان ام آی تی سیستم جدیدی را توسعه دادند که امکان برقراری ارتباط بین زیردریایی و هواپیما را فراهم می کند.
به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، مشکل از آنجا آغاز می شود که امواج سونار که به منظور برقراری ارتباط بین زیردریایی ها مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت ورود به هوا را ندارند و امواج رادیویی مورد استفاده هواپیماها در زیر آب به نحو مطلوب حرکت نمی کنند و بدین ترتیب برقراری ارتباط مستقیم بین زیردریایی و هواپیما تاکنون امکانپذیر نبوده است.
این سیستم جدید که TARF نام دارد، با استفاده از یک بلندگوی عادی سونار، امواج کوچکی را روی سطح آب ایجاد می کند که 10 هزار برابر کوچکتر از امواج اقیانوس بوده و در حالت عادی قابل شناسایی نیستند. اما محققان یک رادار با فرکانس بسیار بالا ساختند که قادر است امواج کوچک ایجاد شده توسط سیگنال رادیویی سونار را دریافت کند.
محققان این سیستم را 500 بار مورد آزمایش قرار دادند و توانستند پیغام هایی را از زیر سطح آب به هوا مخابره کنند. در حال حاضر این سیستم اطلاعات را با سرعت چندصد بیت در ثانیه مخابره می کند که سرعت پایینی محسوب می شود. همچنین تنها در جایی که امواج سطح آب کمتر از 16 سانتیمتر ارتفاع دارند، عمل می کند. با وجود این یک پیشرفت مهم در فناوری انتقال سیگنال از آب به هوا محسوب می شود و محققان امیدوارند با بهبود آن بتوانند امکان برقراری ارتباط موثر بین تجهیزات زیرآب و هواپیماها را فراهم کنند.
کد مطلب: 92839
برچسب ها: زیردریایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *