۰
دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴

فرمانده را در میانه جنگ فرا نمی‌خوانند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور و شرایط ویژه کشور در اوج جنگ اقتصادی و تحریم‌های امریکا گفت: هیچگاه فرمانده را در میانه جنگ فرا نمی‌خوانند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور و شرایط ویژه کشور در اوج جنگ اقتصادی و تحریم‌های امریکا گفت: هیچگاه فرمانده را در میانه جنگ فرا نمی‌خوانند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر سعید ناجی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان که با حضور معاون هنری وزیر ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه استیضاح و پرسش حق قانونی نمایندگان ملت است اما قاعده سیاسی حکم می‌کند که فرمانده جنگ را در معرکه نبرد فرا نخوانند.
وی با اشاره به فشارهای همه‌جانبه بر دولت تدبیر و امید تصریح کرد: دولت روحانی در شرایط دشواری کار خود را آغاز و این شرایط دشوار امروز نیز به‌واسطه شرایط خاص کشور و دشمنی‌های آشکار و تحریم‌های ظالمانه امریکا ادامه دارد.
معاون استاندار به استیضاح دو وزیر در چند هفته اخیر و طرح پرسش از عالی‌ترین مقام اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه در این شرایط، امید همه این است که کشور در مسیر بهتری قرار گیرد اما نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که هماهنگی در دولت به‌هم بخورد. با وجود همه این‌ها دولت تدبیر و امید خود را موظف می‌داند که بیش از پیش در جهت خدمت به مردم و کشور قدم بردارد.
وی با اذعان به اینکه دولت دکتر روحانی از همان ابتدا چه در حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل و چه در شرایط داخلی که متولی آن وزارت کشور است با دشواری‌هایی روبرو بود افزود: حوزه اقتصادی نیز که امروز به شکل پیچیده‌ای گره خورده نیز با تهدیدات جدی روبرو بود.
ناجی با بیان اینکه تهدیدات و هجمه‌های اقتصادی خود را بیشتر در معیشت و اقتصاد مردم نشان می‌دهد، گفت: از سوی دیگر با وجود تلاش‌ها و همراهی‌های مردم، احزاب، تشکل‌های مردم‌نهاد و اهل فکر و فرهنگ، حوزه فرهنگ نیز از پرچالش‌ترین بخش‌هایی بوده که دولت‌های یازدهم و دوازدهم با آن درگیر بوده است.
وی به انتقاد از برخی اظهارات غیرتخصصی از برخی بلندگوها و تریبون‌ها پرداخت و اضافه کرد: گاهی از این بلندگوها که هیچ حزب و گروه خاصی هم نمی‌شناسند، حرف‌هایی می‌زنند که رنجش همگان را در پی دارد.
دکتر ناجی طرح اینگونه حرف‌ها را به زیان کشور و نظام ارزیابی و خاطرنشان کرد: طرح این مسائل تفرقه‌افکنانه آن هم در این شرایط حساس که حفظ وحدت و انسجام ملی از ضروریات است هیچ کمکی به مردم و نظام نمی‌کند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: امروز اگر صدایی خارج از منافع ملی، از هر جا و تریبونی بیان شود جز اینکه سبب ناهماهنگی شده و هارمونی وحدت را به هم بزند سود دیگری ندارد.
وی همچنین فرهنگ را از پرچالش‌ترین بخش‌ها دانست و گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که از ظرفیت اهل فکر و هنر به نحو مطلوبی استفاده شود. هدف اهل فرهنگ و هنر، ارتقاء آگاهی و تعالی انسانی است؛ هدف فرهنگ و هنر اخلاق‌مداری، شفافیت و گسترش فضائل اخلاقی است از همین رو باید زمینه به‌نحوی فراهم شود که فرهنگ و هنر فاخر بتواند تاثیر خود را بر جامعه بگذارد.
وی با بیان اینکه ایجاد مانع به محروم کردن جامعه از هنر فاخر می‌انجامد، گفت: اگر بستر را برای عرضه هنرهای فاخر فراهم نکنیم، فضا به سمتی سوق می‌یابد که سلایق غیرفاخر فرهنگی و هنری در جامعه رواج یابد.
معاون استاندار سمنان بر لزوم بسترسازی برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان تاکید و اظهار کرد: اگر فضا را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که جامعه فارغ از مصلحت‌اندیشی‌ها، انتخاب واقعی خود را انجام دهد، کمتر به بن‌بست‌های جدی در بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه فرهنگ و هنر برمی‌خوریم.
کد مطلب: 92921
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *