۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۷
رئیس سازمان توسعه تجارت کشور:

درآمد غیرنفتی کشور را به ۷۰ میلیارد دلار می‌رسانیم

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور گفت: برای تحقق سند چشم‌انداز، برای رساندن درآمد غیرنفتی کشور به ۷۰ میلیارد دلار تمام تلاشمان را می‌کنیم.
 نخستین همایش هم‌اندیشی بررسی راهکارهای توسعه نقتی کشور ظهر امروز با حضور حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، احمد عجم استاندار قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، روح‌الله عباسپور نمایندگان مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، حسن جمشیدی‌ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، علیرضا کشاورزقاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین و جمعی دیگر از مدیران و تولیدکنندگان این استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

حمید صافدل در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع صادرات اظهار کرد: صادرات به معنی رقابت‌های جدی در وسعت صحنه‌های بین‌المللی است و اگر صادرات را با تعریف رقابت بپذیریم، موفقیت اتفاقی نیست و توسعه صادرات در هیچ کشوری به صورت اتفاقی به دست نمی‌آید بلکه با برنامه‌ریزی و تلاش این مهم صورت می‌گیرد.

وی افزود: ماندگاری در بازارها نیاز به دقت نظر دارد؛ چه بسا کشورهای مطرحی این بازارها را به دست آورده‌اند اما به دلیل بی‌تدبیری و عدم رقابت‌پذیری، کاهش سرعت عمل، عدم اجرای به موقع تعهدات و کیفیت نامناسب محصول توانایی رقابت با کالاهای مشابه را از دست‌ داده‌اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: در صادرات باید به روز باشیم و بازار داخلی و خارجی را هر لحظه رصد کنیم.

صافدل تصریح کرد: در چشم‌انداز سال جاری کشور صادرات ۵۱ میلیاردی پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط تحریم‌ها و فشار دشمنان این رقم به ۷۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط بین‌المللی صادرکنندگان افسران جنگ اقتصادی هستند، تشریح کرد: در این شرایط بازار رقابت بسیار دشوار است اما از تمام ظرفیت‌ها در راستای توسعه صادرات در کشور استفاده می‌کنیم و به دنبال استفاده از تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال جاری حجم تجارت در کشور حدود ۴۷ میلیارد دلار بوده است.

صافدل اضافه کرد: امروز باید کالاهای باکیفیت و مناسب را تولید کنیم که در صحنه بین‌المللی توانایی رقابت داشته باشد.
کد مطلب: 9301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *