۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۷
سلطان قابوس خبر داد:

عزم جدي عمان برای توسعه مناسبات با ایران

 سفیر کشورمان در عمان در دیدار خداحافظی خود با پادشاه عمان با تشکر از میهمان نوازی خوب دولت و ملت عمان، از نقش مؤثر سلطنت عمان و مواضع منصفانه و معتدلانه این کشور در برخورد با مسائل منطقه‌يی و بین‌المللی قدردانی كردند.

او با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و پیوندهای مشترک دینی و اسلامی و عنصر همسایگی، توسعه مناسبات و گسترش روابط موجود را مرهون اراده و عزم رهبران و مقامات عالیه دو کشور دانستند و بر اهمیت همکاری‌های سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

سفیر ایران در مسقط با بیان مهم‌ترین دستاوردهای همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌يی میان دو کشور دوست و برادر عمان و ایران، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه دو کشور و بهره برداری از توانمندی‌های موجود در توسعه مناسبات را مورد تأکید قرار داد.

نوش‌آبادی نقش کشورهای اسلامی را در برخورد با مشکلات جهانی و برخی رفتارهای غیرمنطقی و نامعقول نظام سلطه و تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام را مهم دانست و انسجام و وحدت ملت‌های اسلامی در برابر دسیسه‌های دشمنان مشترک که نمونه بارز آن تولید و انتشار فیلم موهن آمریکایی ـ صهیونیستی علیه اسلام و پیامبر عظیم‌الشان آن است را ضروری برشمرد.

نماینده تام الاختیار کشورمان در عمان با محکوم کردن اقدامات اخیر ضد بشری و ضد اسلامی صهیونیست‌ها و غربی‌ها در توهین به مقام شامخ رسول گرامی اسلام (ص)، برخورد دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را در این رابطه مورد تأکید قرار داد و نقش مؤثر کشورهای اسلامی را در مدیریت جهانی و تلاش در جهت تغییر و اصلاح ساختار نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد را ضروری دانست.

پادشاه عمان نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از تلاش‌های خوب و زحمات چندین ساله سفیر کشورمان در عمان و آرزوی موفقیت برای وی در مأموریت‌های آتی، از عزم جدی سلطنت عمان برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و استفاده از طرفیت‌های موجود را برای گسترش روابط دو جانبه مورد تأکید قرار داد.

سلطان قابوس روابط بین ایران و عمان را تاریخی، قدیمی و مهم دانست و ادامه همکاری‌ها را تامین کننده منافع دو کشور برشمرد و نقش کشورهای اسلامی را در مسائل بین‌المللی مهم ارزیابی کرد.
کد مطلب: 9309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *