۰
جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۰

پروژه خط لوله گازی با ایران ادامه خواهد یافت

وزیر نفت عمان گفت کشورش به رغم تحریم‌های آمریکا علیه تهران، همچنان پیگیر پروژه خط لوله گاز طبیعی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار است که این سلطان نشین را به ایران متصل می‌کند.
وزیر نفت عمان گفت کشورش به رغم تحریم‌های آمریکا علیه تهران، همچنان پیگیر پروژه خط لوله گاز طبیعی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار است که این سلطان نشین را به ایران متصل می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از پلاتس، این پروژه خط لوله زیردریایی که در سال ۲۰۱۳ مورد توافق قرار گرفت، یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز به عمان منتقل می‌کند که احتمالا فراوری شده و به LNG تبدیل می‌شود و همچنین به مصرف داخلی می‌رسد.
محمد الرومهی که در آستانه دیدار رسمی اوپک در روز جاری صحبت می‌کرد، گفت: ما همچنان پیش می‌رویم و رسما منتظر جزئیات تحریم‌های آمریکا هستیم. روی کاغذ ما اسناد مناقصه را به شرکت‌های علاقمند در سراسر جهان ارسال کرده‌ایم.  
تحریم های آمریکا که بخش انرژی ایران را هدف گرفته، قرار است در نوامبر اجرا شود، اما انتظار می‌رود که صنعت نفت ایران متمرکز شود. تعهد فعلی عمان به ارتباط گازی با ایران بر خلاف سایر شرکای احتمالی است.
شرکت توتال فرانسه در ماه مه اعلام کرد کلیه فعالیت‌های خود در رابطه با ایران را در آستانه چهارم نوامبر که تحریم‌های آمریکا علیه تهران به اجرا گذاشته خواهد شد، خاتمه می‌دهد. این شرکت یک قرارداد دو میلیارد دلاری برای توسعه بخشی از میدان گازی بزرگ پارس جنوبی امضا کرده بود.
عمان به گاز برای تامین تقاضای روبه رشد خود و افزایش دادن عرضه از قطر از طریق خط لوله دلفین که از امارات عبور می‌کند، نیاز دارد. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف در این سلطان نشین در یک دهه منتهی به ۲۰۱۶  بیش از دو برابر افزایش یافته است.
این کشور همچنین حجم قابل توجهی را از طریق کارخانه‌های LNG خود در قلهات صادر می‌کند، اما ناچار شده است به میزان قابل توجهی از تولید این کارخانه‌ها را برای تامین تقاضای داخلی اختصاص دهد.
عمان با وجود این که خارج از اوپک قرار دارد با این گروه متحد است.
وزیر نفت عمان همچنین اظهار کرد: این کشور ظرفیت تولید یک میلیون بشکه نفت را در روز دارد و می‌تواند در صورت  لزوم تولید خود را ظرف چند هفته‌ افزایش دهد.
 با وجود این که عمان قصد دارد به پروژه‌ خط لوله گازی ایران ادامه‌ دهد، الرومهی گفت‌ که کشورش نیازمند اطلاعات بیشتر درباره جزئیات بیشتر در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.
کد مطلب: 89070
برچسب ها: گاز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *