۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷

نمایندگان درباره استیضاح زمان شناس باشند

استیضاح وزیر آموزش و پرورش که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت بالاخره منتفی شد، اما همچنان استیضاح وزرا در دستور کار اصلی برخی نمایندگان در مجلس است. تعدادی از اعضای فراکسیون امید معتقدند نمایندگان باید به جای طرح سؤال واستیضاح وزرا، در پی مسائل مهم تری باشند.
استیضاح وزیر آموزش و پرورش که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت بالاخره منتفی شد، اما همچنان استیضاح وزرا در دستور کار اصلی برخی نمایندگان در مجلس است. تعدادی از اعضای فراکسیون امید معتقدند نمایندگان باید به جای طرح سؤال واستیضاح وزرا، در پی مسائل مهم تری باشند.
هنوز یک روز از حضور رئیس‌جمهوری برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نگذشته بود، که بهارستانی‎ها طرح استیضاح سه وزیر دیگر را کلید زدند و اعلام کردند که وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشور و آموزش و پرورش نیز در صف استیضاح قرار دارند.

این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی به‌تازگی در دیدار اعضای هیأت دولت اشاره کرده‌اند در این یک‌ سال کارهای خوبی در زمینه رشد اقتصادی، انرژی، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش واردات انجام شده است که باید روند افزایش صادرات و کاهش واردات با شتاب بیشتر ادامه یابد و در ضمن این‌گونه خدمات بابیان هنرمندانه به مردم گفته شود. ایشان همچنین افزودند که تصویر دولت در چشم مردم باید تصویری توانا، کارآمد و تلاشگر باشد، زیرا نفس تلاشگری برای مردم جذاب و امیدوارکننده است. ایشان همچنین تأکید کردند که برای حل مشکلات اقتصادی کشور، جلسه روسای قوا برگزار می‎شود تا از طریق گفت‌وگو و رایزنی، نقاط اشتراک افزایش داده شود.

در این رابطه، محمد قمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید در گفت‎وگو با خبرنگار ایرناپلاس ضمن اشاره به اینکه هر تشکیلاتی، در وهله اول باید از حقوق مردم دفاع کند، تصریح می‎کند: در این شرایط، دشمن به ما حمله می‎کند و خیلی از مشکلات را به‌وجود می‌آورد. کارشکنی در برنامه‌های دولت نیز یکی از خواسته‎های دشمنان است.

او همچنین ادامه می‎دهد که مجلس درباره دو وزیر اقدام کرد و وزرای اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برکنار شدند. اما نتیجه چه ‎شد؟ وضعیت بهتر نشد، حتی سکه، ارز و طلا گران‎تر شد. نمایندگان مجلس باید بدانند که درباره استیضاح و سؤال زمان‎شناس باشند، هوای مردم را داشته باشند تا اقتدار جمهوری اسلامی حفظ شود.

** نمایندگان به‌دنبال مسائل اصلی باشند
قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و عضو فراکسیون امید مجلس نیز در گفت‎وگو با خبرنگار ایرناپلاس با اشاره به اینکه کسانی که نقش ارتباطی بین دولت و مجلس داشته‎اند، نتوانسته‌اند بسیاری از اهداف را محقق کنند، می‎گوید: ارتباطات بین مجلس و دولت ضعیف شده است و این به‌دلیل شرایط و تصورات نیز تغییر می‎کند، اما من فکر می‎کنم که بسیاری از این مسائل با گفت‎وگو و تعامل برطرف خواهند شد.

این نماینده مجلس همچنین می‌افزاید: این استیضاح‎ها و سؤال‎ کردن‎ها انتهایی ندارد. باید به یک جمع‌بندی و نتیجه‎ای رسید و از همه مهم‎تر، نتیجه کار است. اما این استیضاح‎ها و سؤال‎ کردن‎ها انتهایی ندارد. به نظرم کمیسیون‎ها باید به جای سؤال کردن، استیضاح‎ها و صفر و یکی برخورد کردن، به دنبال مسائل اصلی باشند.

او همچنین ادامه می‎دهد این روزها کسانی که نقش ارتباطی را بین مجلس و دولت بازی می‎کنند، وقت کم‎تری را صرف می‎کنند. این مسائل کار را سخت کرده است، اما با گفت‎وگو این مسائل حل خواهد شد.

میرزایی نیکو می‎گوید: قبلاً ماهی یک‎بار، کمیسیون‎ها و فراکسیون‎ها جلساتی در دفتر ریاست جمهوری داشتند، اما حالا این جلسات، هم به‌خاطر مشکلات کشور و شاید هم به‌خاطر عدم همکاری مسئولان مرتبط کمرنگ شده است. شاید این مشکلات به ستاد هماهنگ کننده ارتباط بین دولت و مجلس برگردد.
کد مطلب: 93208
برچسب ها: استیضاح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *