۰
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳

عملکرد دولت از نگاه روزنامه های اصولگرا

عملکرد دولت در موضوع های نفت و پتروشمی و همچنین راهکارهای دولتمردان در مقابله با نوسانات بازار ارز، مورد توجه روزنامه های اصولگرا قرار گرفته است.
عملکرد دولت در موضوع های نفت و پتروشمی و همچنین راهکارهای دولتمردان در مقابله با نوسانات بازار ارز، مورد توجه روزنامه های اصولگرا قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا؛ بررسی امروز چهارشنبه 14 شهریور حاکی از آن است که عملکرد مثبت دولت، برخی از روزنامه های اصولگرا را واداشته تا به اقدام های صورت گرفته توسط دولتمردان اشاره کنند.
عملکرد دولت در زمینه مسکن؛ بهره مندی 'روستامهدها' از یک وعده غذای گرم؛ رفع مشکلات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه؛ بهره‌برداری از طرح‌‌های عمرانی آبفای آذربایجان‌شرقی؛ از دیگر محورهای طرح شده در این روزنامه ها است.

** نفت و پتروشیمی
کیهان در گزارشی با اشاره به افتتاح طرح‌های پتروشیمی دماوند، مرجان و پردیس با حضور روحانی در عسلویه، نوشت: تولید تجاری متانول از 29 مرداد سال جاری در این پتروشیمی آغاز شده و با توجه به آماده نبودن فاز‌های دو و سه طرح پتروشیمی دماوند، واحد تولید اکسیژن پتروشیمی مرجان به منظور تامین برخی خدمات پشتیبانی این مجتمع تابستان امسال به بهره‌برداری رسیده است. در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران حدود 62 میلیون و 150 هزار تن است که با راه‌اندازی طرح‌های جدید این ظرفیت از مرز 65 میلیون و 550 هزار تن در سال عبور می‌کند.

روزنامه وطن امروز نیز در مطلبی به نقل از خبرگزاری تسنیم به این موضوع پرداخت و نوشت: با آغاز به کار رسمی فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک منطقه خاورمیانه و جهان با ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون و 265 هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل می‌شود.

کیهان در گزارش دیگری آورده است: بیژن نامدار زنگنه در آیین افتتاح 2 طرح پتروشیمی و فاز نخست نیروگاه مجتمع پتروشیمی دماوند و امضای 2 قرارداد جمع‎آوری گازهای همراه نفت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس‌جمهوری در عسلویه افزود: با اجرای کامل این قراردادها دیگر در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد گاز مشعل نخواهیم داشت.

روزنامه جوان نیز به نقل از آخوندی وزیر راه و شهرسازی، خبر از 'تولید مکمل بنزین از ذرت برای اولین بار در ایران' داد. به گزارش این روزنامه، وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز تفاهمنامه احداث کارخانه تولید بیواتانول به عنوان مکمل بنزین از ذرت در بندر امام به ارزش 600 میلیارد تومان به امضا رسید.

** راهکارهای دولت در مقابله با نوسانات بازار
جوان گزارشی با عنوان 'خبر خوش نوبخت درباره 5 بسته حمایتی از مردم و تولید' منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تأکید رئیس جمهوری و با توجه به نوسانات ارزی، دولت پنج بسته حمایتی از مردم را تدوین کرده که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود. وی تولیدکنندگان، پیمانکاران و کارکنان دولت را دیگر بخش‌هایی عنوان کرد که بسته حمایتی یادشده به آنان تعلق می‌گیرد و تصریح کرد: روش‌های اجرا و جزئیات موارد پیش گفته، در زمان مقتضی اطلاع رسانی می‌شود.

روزنامه جوان گزارش دیگری با استفاده از روتیتر 'آرامش در میان امواج' و تیتر 'تمهیدات دولت برای برقراری ثبات در بازار تلفن همراه' منتشر کرده است. در بخشی از این مطلب می خوانیم: بازار تلفن همراه مدت‌هاست که به‌هم‌ریخته بود و نه مشتری‌ها و نه فروشنده‌ها نمی‌دانستند که باید بخرند یا بفروشند، این وضعیت باعث سکون این بازار شده بود به‌طوری‌که خیلی از فعالان در این بازار مجبور به تغییر شغل شدند، از طرفی گران شدن ارز هم به کاهش واردات انجامید و همین موضوع هم در برهم‌خوردن نظم و ثبات بازار بی‌تأثیر نبود. این شرایط ادامه داشت تا اینکه وزارت ارتباطات با اعلام اسامی واردکننده‌هایی که ارز دولتی گرفته ولی اقدام به فروش گوشی با ارز آزاد کرده بودند قدمی در راستای ساماندهی این بازار برداشت.

همچنین روزنامه جوان، در دیگر گزارش های منتشر شده خود به موضوع های، کاهش قیمت مرغ به دلیل افزایش عرضه مرغ دولتی به بازار و همچنین رفع مشکل کمبود پوشک در بازار با ترخیص مواد اولیه از گمرک، اشاره کرده است.

** عملکرد دولت در زمینه مسکن
به گزارش روزنامه کیهان مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری به تشریح عملکرد بانک مسکن پرداخت و گفت: سالانه 3 هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر به خانه ‌اولی‌ها اختصاص می‌یابد.
به گزارش خبرنگار کیهان، ابوالقاسم رحیمی انارکی، افزود: سالیانه سه هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر به صندوق یکم تزریق می‌شود. یکی از دلایلی که توانستیم نرخ تسهیلات برای تکمیل مسکن مهر را تا هشت و شش درصد را کاهش دهیم، استفاده از اقساط بازگشتی بوده وگر نه ناچار بودیم نرخ تسهیلات را همان 14 درصد نگه داریم.

همچنین به گزارش این روزنامه به نقل از ایرنا، استاندار کرمانشاه از توزیع251 میلیارد تومان کمک بلاعوض در مناطق زلزله‌زده، خبر داد و گفت:251 میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض به منظور کمک و تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و جبران بخشی از هزینه‌های مردم از هفته آینده در این مناطق توزیع می‌شود.
به گزارش کیهان، هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح 104 واحد مسکونی زلزله‌زده در شهرستان ثلاث باباجانی که با همکاری بنیاد مسکن، بسیج سازندگی و بهزیستی ساخته شده است، افزود: با توجه به گرانی مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده هیئت دولت هفته گذشته 551 میلیارد تومان اعتبار برای این مناطق را تصویب و ابلاغ کرد.

**بهره مندی 'روستامهدها' از یک وعده غذای گرم
به گزارش کیهان محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: در سال تحصیلی 97-96 تمام کودکان در روستامهدها و حاشیه شهرها از یک وعده غذای گرم بهره‌مند می‌شوند.به گفته وی، این طرح به مدت 120 وعده غذای گرم در طول سال به منظور کاهش سوء تغذیه کودکان با حمایت سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان اجرایی می‌شود.

** رفع مشکلات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه
کیهان در گزارشی به موضوع رفع مشکلات سه هزار کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه شوش، به نقل از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش، پرداخته است.
به گزارش این روزنامه، 'حمید ظریف خسرجی' درگفت‌و‌گو با ایرنا گفت: رفع مشکلات کارگران، پایان اعتصاب، از سرگیری فعالیت کارگران و انتخاب مدیرعامل جدید، متخصص و با اختیار تام در نشست معاون اقتصادی استاندار خوزستان، فرماندار و اعضای شورای تامین شوش و نماینده کارگران تصویب شد. وی با بیان اینکه کارگران دوباره مشغول کار شده‌اند، گفت: تا پایان هفته جاری حقوق خردادماه کارگران پرداخت می‌شود.

** بهره‌برداری از طرح‌‌های عمرانی آبفای آذربایجان‌شرقی
وطن امروز: 3 طرح عمرانی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی در منطقه میانه، ترکمنچای و آقکند مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همزمان با هفته دولت از 3 پروژه آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با هزینه‌ای بالغ بر 46 هزار میلیون ریال با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی به همراه معاون مهندسی و توسعه، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسؤولان استانی و شهرستانی در شهرهای میانه، ترکمنچای و آقکند بهره‌برداری شد. 'علیرضا ایمانلو'، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌‌های عمرانی آب و فاضلاب در منطقه میانه ضمن تبریک هفته دولت گفت: اجرا و پیشرفت پروژه‌‌های شرکت آب و فاضلاب استان تنها با حمایت مسؤولان استانی و شهرستانی انجام می‌شود و هدف از اجرای طرح‌ها توسط شرکت آب و فاضلاب، ارائه خدمات مطلوب و بهینه به شهروندان عزیز است.
کد مطلب: 93437
برچسب ها: اصولگرا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *