۰
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۶

تکدی‌گری در پایتخت سازمان یافته است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تکدی گری در پایتخت پدیده ای سازمان یافته است و این موضوع شهروندان را نگران می کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تکدی گری در پایتخت پدیده ای سازمان یافته است و این موضوع شهروندان را نگران می کند.
به گزارش ایرنا، افشین حبیب‌زاده روز یکشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تکدی گری را یکی از معضلات جدی پایتخت عنوان کرد و افزود: این پدیده همواره در حال رشد است و امروز به یک شغل تبدیل شده و تنها و برای رفع نیاز انجام نمی شود.
به گفته وی، فضای تکدی‌گری در خیابان های شهر زمینه مناسبی را برای رشد بسیاری از جرایم به وجود آورده است و باعث ایجاد نگرانی‌ها و نارضایتی‌ شهروندان شده است.
حبیب زاده با اشاره به اینکه طبق قانون تکدی‌گری جرم است، ادامه داد: اکنون تکدی گری به صورت سازمان یافته از طریق به کارگیری کودکان در مناطق مختلف شهر شیوع یافته و علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی و ارائه تصویر نازیبا از شهر، گاها مشاهده می شود که این افراد از طریق زورگیری و تهدید باعث ایجاد نگرانی در شهروندان و در نتیجه شکل گیری فضای عدم امنیت در شهر می‌شوند.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر افزود: بر اساس بند 5 ماده 55 قانون شهرداری ها مبنی بر وظیفه شهرداری ها در جلوگیری از گدایی و واداشتن گدایان به کار و توسعه و آموزش عمومی و نیز با استناد به ماده 3 مصوبه شورای عالی اداری کشور ضروری است شهرداری تهران با ساماندهی و همکاری سایر نهادهای مربوطه نسبت به رفع این معضل و ایجاد تصویر مناسب در شهر اقدام کند.
حبیب‌زاده تاکید کرد: بر اساس مصوبه مذکور برای هر یک از نهادها شرح وظایفی تعریف شده است که متاسفانه توجه چندانی به آن نمی شود و ضروری است ضمن ایجاد سازوکار و هماهنگی لازم و توجه به نتایج تجربیات گذشته اقدامات لازم را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهند.
کد مطلب: 93661
برچسب ها: تکدی گری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *