۰
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۳

فیلترینگ مبهم سایتهای فروش بلیت هواپیما

فیلترینگ تعدادی از استارت‌آپ‌های گردشگری و سایت‌های فروش بلیت هواپیما، قطار و رزرو هتل در چند روز اخیر، جریانی مبهم است که تا کنون دلایل آن مشخص نشده، اما علی‌اصغر مونسان اعلام کرده: مسدود شدن آن‌ها را پیگیری می‌کند.
فیلترینگ تعدادی از استارت‌آپ‌های گردشگری و سایت‌های فروش بلیت هواپیما، قطار و رزرو هتل در چند روز اخیر، جریانی مبهم است که تا کنون دلایل آن مشخص نشده، اما علی‌اصغر مونسان اعلام کرده: مسدود شدن آن‌ها را پیگیری می‌کند.
به گزارش ایسنا، پس از افزایش نرخ بلیت هواپیما، فروش برخی ایرلاین‌ها در بعضی سامانه‌های رزرواسیون از دسترس خارج شد، هرچند این مشکل با میانجیگری سازمان هواپیمایی تا حدی حل شد اما به دنبال این اتفاق، اواخر هفته گذشته فعالیت ده‌ها سامانه‌های فروش بلیت هواپیما، قطار و رزرو هتل که برآمده از استارت‌آپ‌های گردشگری بودند متوقف و وب‌سایت‌های آن‌ها مسدود شد.
هرچند که شایع شده این سایت‌ها به دلیل گران‌فروشی و فعالیت غیرمجاز فیلتر شده‌اند اما هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد وب‌سایت‌ها و استارت‌آپ‌های فیلتر شده و علت این اقدام بدست نیامده است، با این حال علی‌اصغر مونسان ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ دیروز تویئت کرد: «در کنار تلخی‌های تلاطمات ارزی شاهد رونق چمشگیری در جذب گردشگر بوده‌ایم. انسداد ایجاد شده در فعالیت برخی استارت‌اپ‌های خدماتی در مقطع حساس کنونی را پیگیرم. »
محمد ثابت اقلیدی ـ مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری این سازمان ـ در توضیح جزئیات این اتفاق نیز به ایسنا گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان حامی استارت‌آپ‌ها برای فیلترینگ اقدامی نکرده و حتی تا کنون شکایت، گزارش تخلف و یا حتی درخواستی برای مسدود کردن این استارت‌آپ‌ها نداشته که براساس آن کاری انجام دهد.
او که اشاره‌ای به تعداد وب‌سایت‌های فیلتر شده نکرد، گفت: درحال بررسی و پیگیری این موضوع هستیم تا مشکلات این سایت‌ها و استارت‌آپ‌ها را برطرف کنیم، اما به طور کل این موضوع خیلی شفاف نیست چون پیش از این، گزارش و یا درخواستی در این ارتباط در اختیار سازمان قرار نگرفته بود و سازمان ما هم آن‌ها را فیلتر نکرده که از جزئیات و یا دلایل آن اطلاع داشته باشد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان متولی سفر و گردشگری به دنبال توسعه استارت‌آپ‌ها است چون باور دارد در تاسیسات و زیرساخت‌های خدماتی باید دانش و فن‌آوری روز بکار گرفته شود.
اضافه کرد: اتفاقا ما دنبال این هستیم که استارت‌آپ‌های گردشگری در بروکراسی اداری گرفتار نشوند و خارج از نوبت مجوز فعالیت‌های آن‌ها صادر شود تا بتوانیم زمینه را برای فعالیت بیشتر افراد خلاق فراهم کنیم. حتی در جریان امضای تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از ۱۰۰ پروژه و طرح استارت‌آپ درنظر گرفته شده است که در شش‌ماه دوم امسال براساس طرح‌های توجیهی این تسهیلات تخصیص می‌یابد.
کد مطلب: 93988
برچسب ها: گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *