۰
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۳

اردوغان به دنبال بهبود روابط با آلمان

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که قصد دارد در جریان سفرش در اواخر ماه جاری میلادی به آلمان برای تقویت روابط اقتصادی و سیاسی با این کشور تلاش کند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که قصد دارد در جریان سفرش در اواخر ماه جاری میلادی به آلمان برای تقویت روابط اقتصادی و سیاسی با این کشور تلاش کند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه همزمان با تیره شدن روابطش با آمریکا به دنبال تقویت و بهبود روابط نه چندان خوبش با اروپا است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همچنین به آمریکا سفر خواهد کرد تا در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند و در این سفر نشستی نیز با سرمایه‌گذاران آمریکایی خواهد داشت و پس از آن برای سفری به تاریخ ۲۷ – ۲۹ سپتامبر( ۵ تا ۷ مهر) عازم آلمان می‌شود.
اردوغان در یک کنفرانس خبری پیش از عزیمت به آمریکا گفت: دستورکار اصلی من در سفرم به آلمان این است که کاملا دورانی که در سال‌های اخیر در روابط سیاسی‌مان تجربه کردیم را پشت سر بگذاریم.
او خاطرنشان کرد: همچنین در این دستورکار من گام‌هایی مدنظر خواهد بود که می‌توان آن‌ها را برای پیشبرد روابط اقتصادی ما بر پایه نفع و سود دو جانبه اتخاذ کرد. در دوره بعد از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه روابط آلمان و ترکیه و یک روند نزولی را طی کرد. در ماه‌های اخیر و از زمانی که ترکیه یک خبرنگار آلمانی – ترکیه‌ای را آزاد کرده و به یک شهروند آلمانی دیگر اجازه داد این کشور را ترک کند، کمی از یخ روابط دو کشور آب شده است.
مقام‌های آلمانی نیز گفته‌اند که به اعتقاد آن‌ها این کشور گزینه‌ای به جز بهبود روابطش با ترکیه به رغم نگرانی درباره حقوق بشر در ترکیه ندارد.
اولاف شولز، وزیر اداره آلمان بعد از دیدارش با همتای ترکیه‌ای خود گفت: اردوغان قصد ندارد هنگام ملاقات با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تقاضای کمک اقتصادی کند.
کد مطلب: 94480
برچسب ها: رجب طیب اردوغان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *