۶
۰
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۳

سخنان کواکبیان در دفاع از فوریت عفو عمومی

دکتر مصطفی کواکبیان در دفاع از فوریت طرح عفو عمومی در صحن علنی مجلس گفت: با طرح عفو عمومی اقتدار، وحدت ملی و اعتماد عمومی را افزایش داده و مخالفان نظام را خلع سلاح کنیم.
دکتر مصطفی کواکبیان در دفاع از فوریت طرح عفو عمومی در صحن علنی مجلس گفت: با طرح عفو عمومی اقتدار، وحدت ملی و اعتماد عمومی را افزایش داده و مخالفان نظام را خلع سلاح کنیم.
کواکبیان در دفاع از حذف فوریت طرح «عفو عمومی» در صحن علنی مجلس سخنان خود را اینگونه آغاز کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم. قال الله الحکیم «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالْأُنْثَى بِالْأُنْثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ من ربکم» (آیه 178 سوره بقره)
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: من هم همانند نمایندگان ملت، تروریسم کوری که در اهواز اتفاق افتاد را که قطعا ریشه در ارتجاع منطقه و رژیم صهیونیستی دارد و دم اینها به استکبار جهانی وصل است محکوم می‌کنم و از همه مقامات انتظامی، نظامی و اطلاعاتی امنیتی می‌خواهم که هرچه سریع‌تر اینها را به دستگاه‌های قضایی برای مجازات معرفی کنند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس در ادامه با اشاره به دو فوریت طرح «عفو عمومی و تبدیل مجازات» اظهار داشت: من از همه نمایندگان خواهش می‌کنم که به این موضوع توجه کنند که ما در شرایط بسیار حساسی به سر می‌بریم.
وی افزود: عزیزانی که به عنوان مخالف صحبت کردند، گویی ما می‌خواهیم آمریکا را عفو کنیم. آنها گفتند در شرایطی که با آمریکا درگیریم ما چه کار داریم که آنها را عفو کنیم. اما عزیزان چه کسی می خواهد آمریکا را عفو کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ما این است که به منظور افزایش اعتماد عمومی، وحدت ملی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی خلع سلاح طرفداران دروغین حقق بشر باید عفو عمومی اعلام کنیم تا مخالفان ما هر روز نیایند و ما را متهم کنند که در زندان‌های ما چه می‌گذرد، این طرح مطرح شده است.
کواکبیان افزود: دوستان توجه کنید، در ابواب فقهی که علما هم می‌دانند، ما چیزی به نام زندان نداریم و بحث حبس مطرح است. حبس هم که بسیار کوتاه مدت است. لذا ما باید قوانین خودمان را زندان زدایی کنیم.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت: والله قسم می‌خورم به برخی زندان‌ها رفتم و خجالت کشیدم. زندانی بود برای 50 نفر اما 150 نفر را در آن جای داده بودند و مسئول زندان هم می‌گفت بودجه نداریم.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: سال به سال زندان‌هایمان را افزایش می‌دهیم به جای اینکه واقعا فکر و چاره‌ای بکنیم.
وی افزود: برای ایرانیانی که خارج از کشور هستند، رعب و وحشت ایجاد شده است اما وقتی به ایران می‌آیند می‌بینند که تمام تبلیغات خارجی‌ها دروغ است. لذا ضرورت دارد که یک عفو عمومی  اعلام شود و برنامه‌ای ایجاد کنیم که در این عفو عمومی آنها و خیلی از نخبگان فکری ما بتوانند به کشور برگردند.
کواکبیان گفت: ما آمارهایی شنیدم که تا 2000میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است و آن وقت ما برای ایجاد یک شغل مشکل داریم. چرا از این سرمایه‌ها استفاده نکنیم؟ چرا زمینه‌ای ایجاد نکنیم تا آنها بتوانند به راحتی به کشور برگردند. وی افزود: چرا یک عفو عمومی که قطعا خواست رهبر معظم انقلاب هم هست و اگر شما عزیزان این را مطرح کنید مطمئنا زمینه بحث قانونی را هم پیدا می‌کند، مطرح نکنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته این طرح قطعا شامل قصاص نمی‌شود. یعنی کسی که قائل است حتما باید اعدام شود. ضمن اینکه شامل کسانی که اقدام عملی علیه نظام جمهوری اسلامی و براندازی داشته‌اند، نمی‌شود.
وی با اشاره به آیه قرآنی که در ابتدا تلات کرد، افزود: بحث تعیین تکلیف ایرانیان خارج از کشور است و همانطور که خداوند می فرماید شما مردم را عفو کنید این برخاسته از دستور و عفو الهی است. لذا خواهشم این است که دوستان توجه کنند و با رای به این دو فوریت در مقابل ملت هم سرافراز باشیم.
 
کد مطلب: 94488
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت طرح عفو عمومی انشاءالله
مصطفی نصرآبادی
Iran, Islamic Republic of
سلام . آقای کواکبیان قبلا از زحمات بیدریغ و مردمی شما متشکرم انشاالله سلامتی و موفقیت همیشه همراه با شما باشد.
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله با عفوعمومی موافقت بشه که خانواده زندانیان در شرایط سختی گذران زندگی می‌کنند
س
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرفتون درسته منم موافقم
س
Iran, Islamic Republic of
سلام‌منم‌ازتون خواهش میکنم ک عفو عمومی بدین واقعا خانواده های زندانی سخته براشون
مصطفی امداد
Iran, Islamic Republic of
سلام ، لطفا پیگیر عفو عمومی باشید خیلی ها گرفتارند لطفا تا پایان سال یه خبر خوش به این ملت گرفتاربدید،دیگه بسه تحریم ، اختلاس، خسته شدیم کم آوردیم.