۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷

حضور ترامپ به مثابه جنگ صلیبی دوم بود

روزنامه فرامنطقه ای 'القدس العربی' امروز چهارشنبه ضمن بررسی سخنرانی دیروز سه شنبه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل حضور وی را این سازمان به مثابه جنگ صلیبی دوم دانست و تاکید کرد ترامپ همچنان به مواضع سختگیرانه و افراطی خود پایبند است.
روزنامه فرامنطقه ای 'القدس العربی' امروز چهارشنبه ضمن بررسی سخنرانی دیروز سه شنبه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل حضور وی را این سازمان به مثابه جنگ صلیبی دوم دانست و تاکید کرد ترامپ همچنان به مواضع سختگیرانه و افراطی خود پایبند است.
به گزارش ایرنا ، جنگ صلیبی دوم (۱۱۴۷–۱۱۴۹ میلادی) دومین جنگ بزرگ صلیبی بود، که از اروپا به عنوان یک جنگ کاتولیکی علیه اسلام آغاز شد.
روزنامه فرامنطقه ای 'القدس العربی' امروز چهارشنبه نوشت: ترامپ دیروز دومین سخنرانی خود را در برابر هیات های بین المللی ایراد و به دستاوردهای دولت خود نسبت به دولت های پیشین آمریکا افتخار کرد. وی در سال 2017 کره شمالی را نمونه شرارت می دانست اما امسال از نظر آمریکا ایران این صفت را به دوش می کشد. در سخنرانی سال پیش، اول بودن آمریکا اصل بود و این بار اصل خروج آمریکا از شورای حقوق بشر و دادگاه بین المللی کیفری، اشاره به عدم همکاری با سازمان های بین المللی مربوط به امور مهاجرت و پناهندگان و تهدید به کاهش کمک های خارجی بود.
القدس العربی در ادامه افزود، اما چه بسا بزرگ ترین تفاوت میان دو سخنرانی آن است که اکنون نتیجه اصل اول بودن آمریکا، چه در زمینه داخلی در قلب دولت ترامپ و چه در زمینه بین المللی به روشنی نمایان است. این بار ترامپ وزیر خارجه سابق خود 'رکس تیلرسون' را با 'مایک پمپئو 'که در سیاست خارجی افراطی است، عوض کرد همچنین مشاور امنیت ملی آمریکا 'مک مستر' را با 'جان بولتون' که همواره سازمان ملل را کوچک می شمارد، عوض کرد و در زمینه بین المللی نیز چنین اقداماتی دارد: خروج از پیمان پاریس و توافق هسته ای ایران، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و درگیری تجاری چین و اتحادیه اروپا.
این روزنامه فرامنطقه ای در ادامه تاکید کرد، با اجرای بخش دوم تحریم های آمریکا در قبال ایران، بعید نیست که در این دور از مجمع عمومی سازمان ملل فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه به راه کاری برای حفظ تجارت با ایران دست یاببند.
این روزنامه در گزارش خود خاطرنشان کرد، چهار روزی که 'دونالد ترامپ' در نیویورک سپری می کند از یک سو بسیار شلوع و از سویی دیگر بسیار سنگین است چرا که این هیات بین المللی ناموفق بوده و نتوانسته برای بسیاری از مسائل راه حل پیدا کند. همچنین ترامپ همزمان با مذاکرات سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، ریاست شورای امنیت در این ماه را نیز به عهده دارد این نشست در خصوص مبارزه با مواد مخدر است . وی همچنین امروز ریاست نشست دیگری در خصوص مبارزه با اشاعه سلاح های کشتار جمعی با محوریت موضوع ایران، به عهده دارد.
اما چهار روز نیویورک حمله صلیبی دومی بود در ضمن جنگی که ترامپ با شعار ' چیزی که من دوست ندارم را نباید هیچ کس دوست داشته باشد ' به راه انداخته و حمله های پیش رو ممکن است خطرناک تر و با نتیجه بدتر باشد.
نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سطح سران از دیروز سه شنبه در نیویورک آغاز شد و تا امروز 4 مهرماه ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 94685
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *