۰
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۶

شیخ دیپلمات آمریکا را منزوی کرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است حضور امسال هیات دیپلماتیک ایران در سازمان ملل توانست دولت آمریکا را منزوی کند.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است حضور امسال هیات دیپلماتیک ایران در سازمان ملل توانست دولت آمریکا را منزوی کند.
به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی در بیان دستاوردهای هیات دیپلماتیک کشورمان در سفر به نیویورک اظهار کرد: همواره از زمان شهید رجایی تا به حال سیاستمداران ما در نشست‌های بین‌المللی بویژه سازمان ملل حضور فعال داشتند، از زمان تحریم‌ها و پرونده هسته‌ای این حضور حساس تر شد.
وی خاطرنشان کرد: هر وقت آقای احمدی نژاد به چنین مجامعی سفر می‌کردند زمینه تحریم‌های بیش‌تر را فراهم می کردند. اما آقای روحانی به عنوان شیخ دیپلمات شناخته می‌شوند و مجموعه زیر نظر ایشان و آقای ظریف ورزیدگی قابل توجهی پیدا کرده و حضور آنان در مجامع بین‌المللی امری تاثیر گذار بر حفظ منافع ملی بوده و هست.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ایشان به دلیل ورزیدگی که در عرصه سیاست خارجی دارد به عنوان شیخ دیپلمات و حقوق دان شناخته می شوند و توانایی و ظرفیت دیپلماسی ایران را به خوبی حفظ کرده است .
وی سپس یادآور شد: به جهت آثار روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و بازی‌هایی که در عرصه بین‌المللی شروع کرد؛از جمله خروجش از برجام ، حضور اشخاصی همچون آقای روحانی بسیار اهمیت پیدا کرد و اگر امسال این حضور اتفاق نمی افتاد ما باید هزینه بیش تری پرداخت می‌کردیم.
این عضو شورای شهر تهران گفت: اما سخنرانی روحانی جلوی هیجانات و فضاسازی سخنرانی ترامپ را گرفت. او سعی می کرد با فضا سازی‌ها جو را علیه ایران تغییر بدهد اما حضور هیات دیپلماتیک ایران در سازمان ملل  اجازه نداد که ترامپ یکه تازی کند بلکه با کار دیپلماتیک و فضای سازی رسانه‌ای توانست به خوبی ترامپ و آمریکا را کنترل کند.
وی افزود: شاید روحانی سال گذشته فقط باید ترامپ را محدود می کرد اما امسال دولت ایران دولت آمریکا را منزوی کرد .
میرلوحی سپس تاکید کرد: آمریکایی‌ها تدارکات زیادی دیده بودند تا جو سیاسی را به جنگ سنگین رسانه ای علیه ایران تبدیل کنند، اما حضور روحانی و سخنرانی منسجم و دقیق او نگداشت ترامپ به خواستش برست.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دیدارهای روحانی با نخست وزیران و روسای  جمهور کشورهای مهم دنیا نگذاشت که امریکایی‌ها به خواستشان برسند. روحانی و ظریف توانستند جو علیه ایران را بشکنند به نحوی که ترامپ در سطح جلسه شورای امنیت؛ جایی که روی آن حساب باز کرده بود و می خواست از موقعیت ایجاد شده سو ءاستفاده کند هم نتوانست بهره‌ای ببرد.
کد مطلب: 94887
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *