۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۶
سردار آسودي:

آمریکا توان حمله به ایران را ندارد

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا توان حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارد و حتی با این‌که تهدیدهای رژیم صهیونیستی نیز توخالی است و در قالب جنگ روانی است، لکن خواهان متوقف شدن مواضع جنگ‏طلبانه رژیم صهیونیستی است.
 سردار محمد علی آسودی كه در مجمع علما و روحانیون شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر سخن مي‌گفت،افزود: همین مسأله موجب اختلاف بین سران این رژیم‏‌ها شده است، اگر چه بخشی از این دعوای زرگری جزو سناریوهای آمریکا و اسرائیل برای گذر از مقطع انتخابات آمریکاست.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: انقلاب اسلامی نظام لیبرال دمکراسی غرب را به چالش کشیده است و دردسرهای فراوانی برای آن ایجاد کرده است.

وی آغاز موج جدید تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی را سال ۶۸ عنوان کرد و افزود: در این سال کنفرانسی با حضور معاندین و سران اتاق‏‌های فکر غرب در هامبورگ آلمان برگزار شد که در پایان، جمع‏‌بندی کنفرانس این بود که پایگاه جمهوری اسلامی ایران غیر قابل خدشه است و باید با اقدامات فرهنگی، بین مردم و حکومت فاصله انداخت.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران نظام لیبرال دمکراسی غرب را به چالش کشیده است، گفت: این موضوع سبب شده که مردم و نخبگان سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نیز به نظام لیبرالی غرب حمله کنند.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال اشاعه فرهنگ غرب در ایران اسلامی هستند و برای دستیابی به اهداف خود ترویج ابتذال و اباحی‏گری را به عنوان طرح اصلی خود، دنبال می‏‌کنند.

آسودی با اشاره به این‌که غرب به دنبال بی‏‌غیرت کردن مردان و بی‏‌عفت کردن زن‏‌هاست افزود: تبلیغ و ترویج سبک زندگی، اندیشه و فرهنگ غربی نیز در راستای هجوم فرهنگی نظام لیبرالی غربی است.

وی با بیان مصادیقی از رسوخ فرهنگ و سبک زندگی غربی‏‌ها در جامعه اسلامی، عنوان کرد: تبلیغ دوستی‏‌های خیابانی، روابط نامشروع زن و مرد و پوشش مردان و زنان از مصادیق محسوس این هجوم فرهنگی است.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه تقدس‏‌زدایی را از دیگر طرح‏‌های دشمن برشمرد و گفت: حمله به مقدساتی نظیر قرآن، ائمه(ع) و پیامبر اعظم(ص) از جمله این موارد است.

وی سیاه‏‌نمایی اوضاع جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران را از مسائل مورد توجه و در دستور کار استکبار جهانی و سردمداران نظام غرب دانست.

آسودی با بیان زنجیره تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم افزود: ما در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین شواهد ملموس، دشمن با همه توان خود در جنگ فرهنگی و جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبین جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن به ترتیب اولویت جوانان، زنان و دختران و خانواده‏‌ها هستند و دشمن با بهره‏‌گیری از تمامی ابزار و در عرصه‏‌های گوناگون به جنگ فرهنگی با انقلاب اسلامی پرداخته است.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه اظهار داشت: مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم، هنر و خصوصا فیلم است که حقیقتا باید اهمیت و کارکرد و اثرگذاری آن را شناخت و می‏‌توان مدعی شد که این عرصه علی‏رغم گذشت ۳۴ سال از عمر انقلاب اسلامی، در اختیار تفکر انقلابی نیست، البته استثناء‏هایی در این مسأله وجود دارد.

وی ادبیات، اینترنت و ماهواره را از دیگر عرصه‏‌های تهاجم فرهنگی عنوان کرد و افزود: حال که دشمن با تمام قوا در عرصه منازعه فرهنگی با انقلاب اسلامی حاضر است، باید پرسید آیا کارگزاران دولت و حکومت اسلامی نیز هر چه در توان دارند را در این جنگ به کار گرفته‏‌اند؟

آسودی عنوان کرد: باید چیستی، چرایی و روش‏‌های اعمال جنگ نرم و روش‏‌های مقابله با آن را آموخت و بازیگران اصلی صحنه‏‌های جنگ نرم را شناخت، چراکه اگر این موارد شناخته نشود، مقابله و پدافند ما با جنگ دشمن ناقص و بی‏تأثیر خواهد بود.

آسودی در خش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: آمریکايی‌ها چون دنیا را مانند فیلم‏‌های ساخته خودشان در هالیوود می‏‌بینند، متوهم هستند، لذا دائما از تهدید نظامی دم می‏زنند، در حالیکه این کشور در حملات نظامی خود به کشورهای افغانستان و عراق شکست مفتضحانه‏‌ای خورده است.

وی ادامه داد: آمریکا توان حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارد و حتی با این‌که تهدیدهای رژیم صهیونیستی نیز توخالی است و در قالب جنگ روانی است، لکن خواهان متوقف شدن مواضع جنگ‏‌طلبانه رژیم صهیونیستی است و همین مسأله موجب اختلاف بین سران این رژیم‏‌ها شده است، اگر چه که بخشی از این دعوای زرگری جزو سناریوهای آمریکا و اسرائیل برای گذر از مقطع انتخابات آمریکاست.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با بیان این‌که موج اسلام‏خواهی و گرایش به تشیع در دنیا، دشمنان را وحشت‏‌زده کرده است، بیان داشت: دشمنان بر اساس همین وحشت موجود، به محور دین که نبی مکرم اسلام(ص) است، تهاجم کرده‏‌اند و اگرچه این فیلم موهن دل‌های مسلمانان را آزرد، لکن موجب اتحاد فرق گوناگون مسلمین شد.

وی افزود: علی‏رغم فشار جامعه جهانی اسلام علیه این فیلم موهن، لجاجت دشمنان در پشتیبانی از این فیلم، نشانگر عصبیت و خصومت حقیقی آنها علیه اسلام ناب محمدی(ص) است.

آسودی با ارائه راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن بیان داشت: مهمترین مطلب در موضوع مقابله با جنگ نرم این است که باید دغدغه فرهنگی داشت و آن هم دغدغه‏‌ای دائمی، چراکه انسان‏‌های بی‏‌خیال نمی‏‌توانند حجم تهاجم دشمن را درک کنند و برای مقابله با آن اقدام نمایند.
کد مطلب: 9562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *