۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۰

اروپا، ماجرای خاشقچی را بررسی میکند

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنش به ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی، تاکید کرد که این موضوع در نشست آتی وزرای خارجه این اتحادیه بررسی می شود.
مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنش به ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی، تاکید کرد که این موضوع در نشست آتی وزرای خارجه این اتحادیه بررسی می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز ازبروکسل، 'فدریکا موگرینی' مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: امیدوارم عربستان تحقیقات جامع و شفافی در باره ناپدید شدن جمال خاشقچی ارائه دهد.
وی گفت: بدون شک بررسی این موضوع در دستور کار نشست آتی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارد و ما به زودی سیاست اروپا را در قبال این موضوع اعلام خواهیم کرد.
اظهارات امروز موگرینی در حالیست که روز گذشته نیز جرمی هانت، ژان ایو لودریان و هایکو ماس، وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه ای مشترک با اعلام این مطلب که ناپدید شدن خاشقچی را با بیشترین جدیت و حساسیت پیگیری می کنند، از مقام های عربستان و ترکیه خواستند تحقیقات معتبری در این باره اجرا کنند.
وزیران امور خارجه سه کشور عمده اروپایی در بیانیه خود افزودند: ما خواستار تلاش های مشترک عربستان و ترکیه در این باره هستیم و از دولت سعودی انتظار داریم پاسخ کامل و مفصلی در این باره منتشر کند و این پیام را به صورت مستقیم به مقام های سعودی انتقال داده ایم.
به گزارش ایرنا، خاشقچی روزنامه نگار 59 ساله سعودی که بعد از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، کشورش را ترک کرد و به آمریکا رفت و از دهم مهرماه جاری پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شده است، در مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست، از تهاجم عربستان به یمن، بحران اقتصادی ریاض با کانادا و سرکوب مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.
به گفته برخی منابع غیر رسمی خبری، ماموران سازمان های امنیتی سعودی، وی را پس از شکنجه در داخل ساختمان کنسولگری عربستان، به قتل رسانده و جنازه وی را قطعه قطعه و معدوم کرده اند.
کد مطلب: 95830
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *