۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۱
سخنگوی شورای نگهبان:

برای تغییر قانون انتخابات باید منتظر سیاست های کلی نظام ماند

برای تغییر قانون انتخابات باید منتظر سیاست های کلی نظام ماند
 
جدایی اجرای انتخابات از وزارت كشور برخلاف عرف گذشته خواهد بود
تهران - سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینكه آنچه در بحث اجرای انتخابات مطرح شده، این است كه آیا می توان این وظیفه را از وزارت كشور به نهادی دیگر واگذار كرد؟ گفت: این موضوع اگر در حوزه اجرا باشد منع قانونی ندارد اما با توجه به اینكه اجرای انتخابات طی سنوات گذشته توسط وزارت كشور برگزار شده، جدایی اجرای انتخابات از وزارت كشور برخلاف عرف گذشته خواهد بود.


'عباسعلی كدخدایی' روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینكه بحث دیگری كه در اجرای انتخابات مطرح می باشد این است كه آیا می توان اجرای انتخابات را از دولت و قوه مجریه سلب كرد؟ افزود: اگر اجرای انتخابات را به مفهوم وظایف اجرایی قوه مجریه تلقی كنیم قطعا نمی توانیم آن را از قوه مجریه سلب و به نهاد دیگری واگذار كنیم.

وی اظهارداشت: بحثی كه توسط برخی افراد مطرح می شود شاید سلب اختیار دولت و قوه مجریه در اجرای انتخابات نباشد و بحث آنها بیشتر یك مكانیزم نظارتی بر اجرای انتخابات است كه به اعتقاد شخصی من این موضوع منوط به قانونی است كه تا چه اندازه اختیارات اجرایی را تحت الشعاع قرار می دهد.

كدخدایی ادامه داد: در حال حاضر براساس قانون اجرای انتخابات برعهده قوه مجریه است و اصلاح آن نیز نیازمند تغییر قانون است كه برای تغییر قانون نیزباید ابتدا منتظر ترسیم سیاست های كلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام باشیم.

کد مطلب: 959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *