۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۱

کدخدایی: اشرافی گری قانونی باعث رد صلاحیت نمی‌شود

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد که مسایلی نظیر «اشرافی‌گری» تا زمانی که به عنوان امر خلاف تلقی نشود، در این شورا بررسی نخواهد شد.
  عباسعلی کدخدایی در یک برنامه زنده تلویزیونی همچنین اعداد و ارقام مطرح شده از سوی برخی اشخاص یا رسانه‌ها درباره تعداد نهایی کاندیداهای تائید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را تائید نشده خواند.

وی در برابر این پرسش که "از تعداد ۶۸۶ نفر که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، چند نفر به عنوان هسته اصلی وقت و کار بیشتری برای بررسی صلاحیتشان صرف شده است؟" پاسخ داد: در بررسی‌های اولیه، حدود ۴۰ نفر از افراد شاخص سیاسی بودند که باید بررسی کنیم و ببینیم آیا می‌توانند مشمول اصل ۱۱۵ قرار بگیرند، یعنی آیا به عنوان رجال سیاسی و مذهبی شناخته می‌شوند یا خیر.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که "آیا اعدادی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ۷ یا ۱۲ نفر تائید صلاحیت نهایی می‌شوند، تائید می‌کنید؟" گفت: قطعا تائید نمی‌کنیم، زیرا ما با اعداد کاری نداریم بلکه با معیارها کار داریم.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، مجری برنامه سوال کرد: به نقل از یکی از اعضای شورای نگهبان گفته شده است کسانی که به دنبال اشرافی‌گری هستند، قابل اعتماد نیستند. آیا این نظر با قانون منطبق است؟

کدخدایی نیز پاسخ داد: شاید نظرات دبیر محترم شورای نگهبان است که در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردند. نظر ایشان عمدتا درباره جامعه بود و اینکه ممکن است جامعه به چنین افرادی اقبال نداشته باشد.

وی تاکید کرد: قطعا اینگونه مسایل تا زمانی که به عنوان امر خلاف تلقی نشود، در شورای نگهبان بررسی نخواهد شد.
کد مطلب: 30484
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *